نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

اربعین حسینی نماد پیوستگی مردم به مکتب حضرت امام حسین (ع) است

«صفایی بوشهری»» گفت: اربعین حسینی نماد عشق و ایمان، وفاداری و پیوستگی مردم به مکتب حضرت امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۴۷۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶ - 24September 2021

اربعین حسینی نماد پیوستگی مردم به مکتب حضرت امام حسین (ع) استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، امروز پیام آدینه یکی از آموزه‌های اجتماعی اسلام را احترام به دیگران دانست و اظهار داشت: احترام به دیگران یعنی آبرو دیگران را حفظ کردن و شخصیت آنان را نشکستن و با سخن نیک و رفتار شایسته با آنان برخورد کردن است که باید حرمت و حریم مردم در همه سطوح جامعه پاس داشت و با تکریم و احترام با آنان رفتار کرد. اربعین حسینی نماد عشق و ایمان، وفاداری و پیوستگی مردم به مکتب حضرت امام حسین علیه‌السلام است.

امام جمعه بوشهر پیاده‌روی میلیونی اربعین را سرآغاز تحقق جهان آینده به نام امام حسین علیه‌السلام دانست و اضافه کرد: همانطور که عاشورا حسینی از هدایت و قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام برای نجات و کمال مردم از افق اسلام عاشورایی است جهان آینده به نام امام حسین علیه‌السلام رقم می‌خورد و راه امام حسین علیه‌السلام راه شهادت و تمدن آینده شایسته جهان و پیاده‌روی میلیونی اربعین، سرآغاز برای آن حادثه بزرگ و سرنوشت‌ساز تاریخی است.

وی با تبریک سال تحصیلی جدید تصریح کرد: بازگشایی مدارس ‌آغاز ارزشمند برای تربیت علمی و اخلاقی دانش‌آموزان و دانشجویان و مناسب است تمامی امکانات آموزشی و پرورشی در خدمت تلاشگران این عرصه قرار گیرد.  باید شرایط مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان مهیا و امکانات تحصیل در مناطق دوردست فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آموزش‌های حضوری گفت: در عرصه تحصیل و آموزش حضوری با یک برنامه کاملاً سلامت محور و هماهنگ با ستاد مقابله با بیماری کرونا فضا سازی مناسب ایجاد شود.

امام جمعه بوشهر با تبریک انتخاب استاندار جدید استان بوشهر سردار محمدی‌زاده بیان کرد: امیدوارم با انتخاب استاندار جدید بوشهر از طرف دولت، شرایط و وضعیت پیشرفت عمرانی، فرهنگی، معیشتی و اقتصادی مردم استان فراهم آورده شود که از همه مردم، گروه‌ها، شخصیت‌ها و مسئولان استان بوشهر تقاضا می‌شود که با وحدت، همدلی و اخلاق‌مدار همکاری‌های لازم با استاندار جدید بوشهر داشته باشند و در یک محیط سالم و مناسب شرایط را برای پیشرفت استان ایجاد کنند.

وی توجه به رفع محرومیت نقاط دور دست و کم‌برخوردار استان بوشهر را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: از تمامی مسئولان تقاضا می‌شود در عرصه محرومیت‌زدایی مناطق دور دست استان بوشهر تلاش جهادی و نیازمندی‌های ضروری آنان را شناسایی و سریعاً برطرف شود.

صفایی بوشهری ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر از برگزاری نماز جمعه در سراسر استان خبر داد و خاطر نشان کرد: با قدردانی از ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه، تقاضا می‌شود با توجه به شرایط بهبود یافته وضعیت بیماری کرونا، نمازهای جمعه در سراسر استان با مراعات شیوه‌نامه‌های بهداشتی و هماهنگی با ستاد مقابله با بیماری کرونا اقامه شود و نماز عبادی سیاسی جمعه بار دیگر با برگزاری آن و حضور مردم عزیز تجلی شکوفاتری داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها