امام جمعه موقت دیر:

نیروهای مسلح از هشت سال دفاع مقدس تا کنون خدمت خالصانه کردند

این را بدانید نه در زمان هشت سال دفاع مقدس بلکه تاکنون از نیروهای مسلح و نظامی و انتظامی بویژه نیروهای نظامی که مورد بحث این افراد است جز خدمت خالصانه در کنار آن وظیفه‌ای که داشته‌اند چیزی دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۴۷۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳ - 24September 2021

نیروهای مسلح از هشت سال دفاع مقدس تا کنون خدمت خالصانه کردندبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم سعیدی» امروز با تسلیت اربعین حسینی، اظهار داشت: یکی از علامت‌های مؤمن زیارت اربعین است.

امام جمعه موقت دیر پیام اربعین را ایستادگی در برابر ظلم و تحقق وعده الهی دانست و گفت: امسال که نمی‌توانیم در پیاده روی اربعین شرکت کنیم و در کربلا حاضر باشیم در برنامه‌های تدارک دیده شده با رعایت فاصله اجتماعی شرکت کنیم و کرونا باعث نشود که برنامه‌های ارزشمند این چنینی از رونق بیفتد و شعائر ما کمرنگ شود.

وی ادامه داد: مردم شهرستان دیر همیشه در صحنه و پای انقلاب تا پای جان بوده‌اند و از محرم سال ۵۷ تاکنون حتی در انتخابات اخیر یکی از شهرستان‌های سرآمد از حیث مشارکت بوده‌اند و امیدواریم استاندار بزرگوار بتوانند پاسخگوی حماسه آفرینی‌های این مردم باشند و محرومیت را از این شهرستان و استان دور کنند.

سعیدی با اشاره به بی انصافی برخی افراد نسبت به انتخاب استاندار جدید بوشهر، تاکید کرد: این کسانی که آن روزی که فرزندان ملت جانشان را کف دست گرفته و جلودار همه مقابل موشک‌ها و گلوله‌ها ایستادند و از انقلاب و کشور دفاع کردند، آن روز اینها انسان‌های شایسته و بالیاقتی بودند اما امروز برخی قلم فرسایی کرده و با ایجاد سفسطه و شبهه در اذهان عمومی سخنانی می‌گویند که آقا نظامی و فلان است.

وی عنوان کرد: این را بدانید نه در زمان هشت سال دفاع مقدس بلکه تاکنون از نیروهای مسلح و نظامی و انتظامی بویژه نیروهای نظامی که مورد بحث این افراد است جز خدمت خالصانه در کنار آن وظیفه‌ای که داشته‌اند چیزی دیده نمی‌شود. در همین ایام کرونا اگر نیروهای نظامی وارد نمی‌شدند و در کنار کادر درمان نبودند، مگر می‌شد سیستان و بلوچستان و زاهدان و امثال آن را از این پیک‌های عجیب و غریب کرونا خصوصاً پیک پنجم نجات داد.

وی با بیان اینکه چرا بعضی با بیان برخی شبهه‌ها ظلم می‌کنند، ابراز کرد: مردم در انتخابات شرکت کردند و انتخاب خوب داشتند و رئیس جمهور انقلابی انتخاب کردند و در پاسخ این حماسه انتظار دارند که ریاست جمهور و دولت و در استان هم استاندار، نیروهای جهادی و انقلابی را برای خدمت به مردم به عنوان تیم کاری انتخاب کنند.

سعیدی ادامه داد: ضمن استقبال از این انتخاب و تبریک به استاندار می‌خواهیم ایشان نیز این مسیر را ادامه داده و نیروهای دلسوز، جهادی، انقلابی، مردم دار، حافظ انقلاب و پاسدار خون شهدا را برای شهرستان‌ها و سایر ادارات کل و نهادها انتخاب کنند.

وی گفت: استاندار جدید فکر اساسی برای آب و برق مردم استان بویژه شهرستان دیر کند که حتی اخیراً هم قطعی آب و گرانی برق داریم و طبق خبرها برخی از چاه‌های تأمین آب در شهرستان خشکیده شده که باید با مدیریت جدی و جهادی برای کوتاه مدت و بلندمدت وارد شویم و به عنوان استاندار و مسئولین استان و شهرستان اتفاقی بیفتد و سهمیه آب شهرستان افزایش دهند و در صدد احداث آب‌شیرین‌کن باشند.

سعیدی بیان کرد: انسان دچار اندوه می‌شود وقتی مکرر قطعی آب است و مردم سختی می کشند، شرمنده این حضور حماسی و اخلاص آنها می‌شود. امیدواریم مجمع نمایندگان استان و مسئولین دیگر به طور اساسی حرکت کنند که این مشکل بزرگ شهرستان دیر حل شود. در مسئله برق هم سوای قطعی‌هایی که گاهاً اتفاق می‌افتد، قبض‌های بسیار سنگینی که اخیراً صادر شده، سوالی برای مردم پیش آمده چرا در این ماه هشت برابر یا چند برابر قبض‌ها گران شده است.

وی عنوان کرد: باید تدبیری شود هم سقف مصرفی که مشمول جریمه نمی‌شود، افزایش داده شود هم اینکه ما طبق سبک زندگی اسلامی می‌خواهیم زندگی کنیم و نمی‌شود همه اعضای خانواده را در یک اتاق جمع کنیم تا جریمه نشویم.

سعیدی خطاب به مجلس بویژه نماینده جنوب استان بوشهر، اظهار کرد: با قسطی کردن قبوض مشکل حل نمی‌شود و برای استان‌های گرمسیر که در تابستان هیچ راهی جز استفاده از امکانات سرمایشی ندارند یک‌بار قانونی بنویسند و از منابع همان استان‌ها مساعدت شود تا وزارت نیرو هم متضرر نشود.

وی با تاکید بر اینکه نباید دست روی دست بگذاریم، توصیه کرد: نماینده جنوب استان از ظرفیت مجمع نمایندگان استان و نمایندگان مناطق گرمسیر این خواسته را پیگیری کند. مردم در حل مسائل مرتبط با آموزش و پرورش مساعدت و نه دخالت بلکه حمایت کنند.  باید سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به سبک اسلامی اتفاق بیفتد و اجرا شود.

امام جمعه موقت بندر دیر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ادامه داد: از دفاع مقدس هر چه بگوییم کم است و باید قدردان شهدا و ایثارگران و رزمندگان باشیم. متأسفانه ما هنوز در برخی از کارهای مان به سبک غربی‌ها حرکت می‌کنیم.

سعیدی افزود: در هیچ جایی نیامده که اگر بحث گردشگری و ترویج صنعت گردشگری و جذب گردشگر است حتماً باید با ابتذال و رقص و آن برنامه‌هایی که می‌بینید و می‌شنوید همراه شود. گردشگری حتماً باید با سبک زندگی اسلامی و تفریح صحیح اسلامی اتفاق بیفتد. ناشنوا بودن یا معلولیت یک محرومیت نیست و با حمایت از این قشر در تولید علم از این عزیزان استفاده و در زمینه تحصیل به خانواده‌های آنها کمک شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها