فرماندار فردیس تأکید کرد؛

نقش بی‌بدیل رسانه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

«اینانلو» گفت: نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در معرفی شهدا و انتشار وصیت‌نامه‌های آن‌ها نباید نادیده گرفته شود؛ امروز مسئولان و رسانه‌ها باید همسو و همگام با یکدیگر در حوزه غنی‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.
کد خبر: ۴۷۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ - 25September 2021

انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید، تکلیفی برای همه متولیان فرهنگی است«ابوالفضل اینانلو» فرماندار شهرستان فردیس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: قوام، عزت و اقتدار نظام اسلامی مرهون خون شهدایی است که خالصانه و جان‌برکف در مقابل دشمن ایستادند و با نثار جان خود از این مرزوبوم دفاع کردند و ما امروز، جاماندگان این قافله سرافرازیم.

وی با اشاره به حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل و عملیات‌های دفاع مقدس ادامه داد: سرتاسر آن دوران، خاطرات به‌یادماندنی بود و من همیشه از دوران دفاع مقدس به‌عنوان مقطع طلایی زندگی خویش یاد می‌کنم اما آنچه از زمان مجروحیتم بیش از همه در ذهنم نقش بسته یاد شهدای عزیز و ایثارگرانی است که در یک سنگر در کنار هم بودیم.

فرماندار فردیس اذعان داشت: در دوران دفاع مقدس آنچه بسیار ارزشمند بود، ایثار و فداکاری و اشتیاق و تلاش بی‌وقفه همه مردم به‌خصوص رزمندگان اسلام برای خدمت به مردم بود. آن زمان مانند این روزها نبود که برخی‌ها برای گرفتن مسئولیت یا امتیاز، به‌ زور و یا کارهای عجیب و غریب و ناشایست متوسل شوند.

وی گفت: به یاد دارم هر کسی که مسئولیتی به وی سپرده می‌شد، سنگینی بار آن مسئولیت را بر دوش احساس می‌کرد و تمام‌ تلاش خود را برای انجام‌ بهتر آن به کار می‌گرفت. کم نبودند شهدایی که این خصیصه را داشتند. شهید آیت‌الله سلطانی از علمای بزرگ استان البرز و از اهالی اشتهارد، یکی از این شهدا بود که من با وی ارتباط نزدیکی داشتم. او امام‌جمعه اشتهارد و حاکم شهر کرج بود که بعدها به‌عنوان نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

اینانلو با بیان اینکه وظیفه ماست که چنین شهدایی را به مردم معرفی و جوانان و نسل امروز را با وصیت‌نامه‌ها و عملکرد این جان‌برکفان آشنا کنیم، عنوان کرد: بازگو کردن خاطرات شهدا، رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس وظیفه اصلی ماست تا نسل امروز بیشتر قدردان زحمات، ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌های آنان باشند و بدانند که امنیت امروز به‌سادگی به دست نیامده است.

این مسئول تأکید کرد: انتقال مفاهیم ارزشی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید، تکلیفی برای تمام متولیان فرهنگی و کسانی است که دوران دفاع مقدس را درک کرده‌اند. بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه ویژه مسئولان به جوانان کشور و با توجه به تهاجم فرهنگی و هجمه دشمنان اسلام برای گمراه کردن جوانان، توجه ویژه به امور آن‌ها ضروری است.

فرماندار فردیس یادآور شد: جوانان امروز ایران اسلامی همانند همان جوانان دفاع مقدسی هستند که غیرت و مردانگی اسلامی را در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) نشان دادند و ثابت کردند اگر نظام مقدس اسلامی مورد تعدی قرار بگیرد در صحنه حضور پیدا می‌کنند؛ شهدای مدافع حرم گواه این موضوع هستند.

اینانلو بیان داشت: شهدایی همچون مصطفایی و اینانلو که اخیراً پیکر مطهرشان پس از چند سال که خاک سوریه آن‌ها را در آغوش گرفته بود به میهن اسلامی بازگشت نمونه بارزی از این جوانان هستند. این سرزمین همچنان به وجود آسمیه‌ها، مسیب‌زاده‌ها، جلیلوندها و همه شهدای مدافع حرم افتخار می‌کند.

وی ادامه داد: امروز مردم از مسئولان توقع خدمت دارند. تکریم ارباب رجوع، خدمتگزاری درست و خالصانه به مردم و پاک دستی و درستکاری همه مسئولانی که دست‌اندرکار امور مربوط به جامعه هستند، از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند افزایش اعتماد و رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

فرماندار فردیس در پاسخ به این سؤال که در چهار سال گذشته چقدر توانسته در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان فردیس موفق عمل کند، مطرح کرد: برای انتقال فرهنگ و مبانی ارزشی هرچقدر کار انجام شود باز هم کم است. علی‌رغم پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده در فردیس در حوزه‌های فرهنگی و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم گرچه امکان انجام فعالیت‌ها و اقدامت بیشتری وجود داشت.

این مسئول اضافه کرد: امروزه توجه به تراکم جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفری، کثرت جمعیت جوان، وجود قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف و نیز اقشار آسیب‌پذیر در شهرستان فردیس، سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و تلاش ویژه برای انتقال مبانی ارزشی و نهادینه کردن فرهنگ غنی ایثار و شهادت به نسل جوان، بیش‌ازپیش موردنیاز است.   

وی یادآور شد: شهرستان فردیس با بیش ۷۰۰ شهید، غنی از حضور خانواده‌های شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای اقتدار، مدافع حرم و مدافع امنیت است و وجود ایثارگران و جانبازان در این شهرستان، ظرفیتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده و فرهنگ ناب بسیجی نهادینه شود.

فرماندار فردیس اضافه کرد: در این میان نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در معرفی شهدا و انتشار وصیت‌نامه‌های آن‌ها نباید نادیده گرفته شود. امروز مسئولان و رسانه‌ها باید همسو و همگام با یکدیگر در حوزه غنی‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

اینانلو خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به نسلی که آن روزها را ندیده‌اند و تصوری هم از آن ندارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید راهکار ویژه‌ای باید برای آن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها