«خون و زیتون» روی میز تدوین/ آخرین وضعیت جنگ سوریه به روایت مستند

کارگردان مجموعه ۳ قسمتی مستند «خون و زیتون» از رسیدن این اثر به مرحله تدوین خبر داد.
کد خبر: ۴۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ - 09June 2015

«خون و زیتون» روی میز تدوین/ آخرین وضعیت جنگ سوریه به روایت مستند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مصطفی آقامحمدلو که این مستند را طی 50 روز تصویربرداری در مناطق مختلف سوریه تهیه کرده،  در گفتوگو با خبرنگار سینمایی فارس،در مورد موضوع اصلی اثر خود گفت :در این فیلم علاوه بر نمایش کامل برخی از عملیات های موفق حزب الله و ارتش سوریه در مناطق حساس و استراتژیک به چند موضوع ناگفته دیگر نیز پرداختهایم. اولین محور ما پرداخت به یکی از دستاوردهای معنوی و مهم این جنگ منطقهای بود. اکنون شاهد هستیم که ملت های مختلف مقاومت اعم از سوری، لبنانی، عراقی، افغانی و ایرانی و یمنی علاوه بر وحدت عقیده به صورت یک ملت واحد در یکدیگر حل شده اند و گویی مرزها برداشته شده و شکل گیری معنوی کشوری به نام مقاومت اسلامی را شاهد هستیم که در آن شیعه و سنی و سایر مذاهب عقلانی و معتدل اسلام و حتی مسیحیان نیز در مقابل عفونت تکفیر صف کشیده اند.

 

 

این مستندساز افزود: علاوه بر این، هدف دیگر « خون و زیتون » نمایش نفوذ چشمگیر نور انقلاب اسلامی در زوایای مختلف منطقه و به تصویر کشیدن حکومت این جریان بر قلوب ملت هاست. وی ادامه داد ما به عنوان یک مقاومت چند ملیتی در عرصه میدانی این جنگ به پیروزی رسیده ایم اما در سایر ابعاد از جمله بعد رسانه ای تقریبا هیچ اقدام مثبتی انجام نداده ایم.. نباید اجازه داد جریان صهیونیزم بین الملل یک رخداد تاریخی تلخ و منفی را به نام اسلام رقم بزند و دامنمان را به لکه های سیاه تاریخی آلوده کند. امروز آنچه که تحت نام داعش می شناسیم در واقع بیش از هفتاد درصد، رسانه ای است با سلاح ترس و توحش و 30 درصد ار آن هم در حوزه میدانی مدام زیر پوتینهای مقاومت له می شود. با این وجود ظرف چند سال قبل مردم جهان داعش را شناخته اند و متاسفانه ما در طول چند دهه نتوانسته ایم جریان مقاومت اسلامی را به دنیا عرضه کنیم. اکنون چشم امید ملتهای مظلوم و زخم خوردۀ منطقه به ما معطوف شده و ما موظف به برآورده کردن انتظارات هستیم.

 

کارگردان و تهیه کننده «خون و زیتون» در ادامه گفت: نباید این واقعیت را پنهان کرد که امروز بعد از گذشت چند سال از جنگ های منطقه، تقریبا هیچ مجرای رسمی برای اعزام و حمایت از مستند سازان این حوزه وجود ندارد و همه آثار تولید شده با دشواریهای فراوان توسط شخص فیلمساز تولید شده است. ما در روند تولید همین مستند کاملا تنها بودیم و علاوه بر صرف هزینه شخصی با خطرات زیادی نیز مواجه شدیم.

وی در خاتمه اظهار داشت:در برخی مناطق تا فاصله بیست متری تکفیری ها پیش رفتیم و روزهای زیادی بدون آب و غذا مجبور بودیم نماز خود در سنگرهای انفرادی به طور نشسته بخوانیم. اگر حمایت دوستان حزب الله سوریه نبود تولید این اثر محقق نمی شد. به هر حال این حوزه اکنون پر از مظلومیت ها و حقایق ناگفته است و « خون و زیتون » قدم کوچکی برای اظهار بخشی از این حقیقت هاست که ان شاء الله به زودی روی آنتن خواهد رفت.

 

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار