مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

دفاع مقدس دوران مجاهدت بزرگ ملت ایران بود

«سلامی» گفت: دفاع مقدس دوران مجاهدت بزرگ ملت ایران بود و ملت بزرگ ایران در دفاع از اسلام و انقلاب با تمام وجود وارد میدان‌های سخت و امتحان‌های سنگین شدند.
کد خبر: ۴۸۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ - 26September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در جلسه با مدیرکل و مدیران ارشد اداره کل اطلاعات استان سمنان به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس دوران مجاهدت بزرگ ملت ایران بود و ملت بزرگ ایران در دفاع از اسلام و انقلاب با تمام وجود وارد میدان‌های سخت و امتحان‌های سنگین شدند و با استقامت، پایداری و مقاومت و پیروی محض از ولایت پیروز شدند. سربازان گمنام امام زمان (عج) مجاهدان فی سبیل‌الله هستند که با تمام وجود در حال دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن هستند.

سلامی افزود: سال گذشته در چهلمین سال دفاع مقدس بیش از هفت هزار فعالیت و برنامه در استان با مشارکت همه بخش‌های جامعه شکل گرفت و با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده، در سال جاری بیش از پنج هزار برنامه و فعالیت فقط جهت اجرا در هفته دفاع مقدس توسط بخش‌های مختلف در سطح استان سمنان برنامه‌ریزی شده است که در طول این هفته در سراسر استان  در حال  انجام خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما سرکشی از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس است و ما وظیفه داریم از هر رزمنده در طی سال یک بار سرکشی و تجلیل کنیم. کارکنان جوان باید بدانند که جوانان و نوجوانان در دوران دفاع مقدس، چه رشادت‌هایی کردند و این فداکاری‌ها و رشادت‌ها باید برای نسل‌های امروز و آینده بازگو شود و درس عبرتی برای جوانان باشد.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس اداره اطلاعات با رعایت ملاحظات مربوطه بطور کامل جمع‎ آوری، مکتوب و مستند سازی شود و برای همیشه در تاریخ این استان ثبت و ماندگار شود. دایره‌المعارف دفاع مقدس مجموعه‌ای است مستند، مرجع، جامع و شامل کلیه اطلاعات و دانش‌های محقق شده در باره دفاع مقدس و جنگ تحمیلی استان است و سعی داریم با رعایت ملاحظات امنیتی و حفاظتی بخشی از مداخل دانشنامه دفاع مقدس استان را به رزمندگان اطلاعات اخنصاص دهیم .

مدیر کل اطلاعات استان در این جلسه بیان داشت: ما باید از چراغ هدایت و نورانیت ابا عبدالله (ع) بهر‌مند شویم، زیرا کشتی امام حسین (ع) ما را سریع‌تر به مقدص خواهند رساند. در دوران دفاع مقدس هر پیام امام (ره) که صادر می‌شد رزمندگان با جان و دل گوش به فرمان امام می‌دادند و پیرو فرمایشات رهبر  خود بودند. فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ نهراسیدن و فرهنگ انتظار که رمز پیروزی ما در مسیر انقلاب خواهد بود، و دشمنان  انقلاب اسلامی سعی در خدشه دار کردن فرهنگ عاشورا و فرهنگ انتظار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار