مدیرکل تبلیغات وزارت دفاع مطرح کرد؛

شهید «فخری‌زاده» برگزارکننده اولین محفل شعر اربعینی در وزارت دفاع بود

«شهریاری» به تلاش شهید «محسن فخری‌زاده» برای برگزاری اولین محفل شعر اربعین در وزارت دفاع اشاره کرد و گفت: شهید «فخری‌زاده» در عرصه شعر و ادبیات هم تأثیرگذار و نقش‌آفرین بوده است.
کد خبر: ۴۸۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ - 26September 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همزمان با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و در آستانه اربعین حسینی، سومین محفل شعر اربعینی به همت سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این سازمان برگزار شد.

«بابک شهریاری» مدیرکل تبلیغات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این محفل، با اشاره به اهمیت نقش شعر و ادبیات در زنده نگه داشتن واقعه کربلا، اظهار داشت: بدون شک شعر و ادبیات نقش ویژه‌ای در ماندگاری و اشاعه فرهنگ انسان‌ساز عاشورا دارند و اشعار فاخر می‌توانند در افزایش شور و شعور حسینی و عاشورایی و ترویج فرهنگ شهادت تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: محفل شعر اربعینی، برای اولین‌بار توسط دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید «محسن فخری‌زاده» برگزار شد و این دانشمند شهید نشان داد که علاوه بر جهاد در عرصه علم و دانش که با شهادتش مزد مجاهدت‌های خود را دریافت کرد، در عرصه شعر و ادبیات هم تاثیرگذار و نقش‌آفرین بوده است.

مدیر کل تبلیغات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کرد: یکی از اهداف برگزاری سومین محفل شعر اربعینی، زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهید بزرگوار بود که امیدواریم متخصصان صنعت دفاعی با تأسی از این شهید بزرگوار و الهام گرفتن از فرهنگ عاشورا، بتوانند قله‌های پیشرفت علمی را یک به یک فتح کرده و راه را برای رسیدن نظام اسلامی به اهداف و آرمان‌های مقدس خود، هموارتر کنند.

خاطرنشان می‌شود؛ این محفل با هدف تبیین نقش اربعین در ترویج و توسعه فرهنگ عاشورایی از طریق شعر و ادبیات فاخر و ترویج فرهنگ عاشورایی با حضور شاعران برجسته کشور و وزارت دفاع و به تصویر کشیدن حماسه عظیم عاشورا در اشعار اربعینی، برگزار شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار