سرلشکر صفوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ضرورت تبیین ارزش‌های دفاع مقدس/ ملت ایران در جنگ حماسه آفریدند

سرلشکر صفوی گفت: دفاع مقدس حماسه آحاد ملت بزرگ ایران بود؛ چراکه در آن دوران علاوه بر ارتش و سپاه، نیروهای مردمی نیز در جبهه‌ها حضور یافتند و با ایستادگی خود، اجازه قدرت‌نمایی به دشمن تا بن دندان مسلح را ندادند.
کد خبر: ۴۸۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۶ - 28September 2021

جنگ نرم بدنبال تغییر در باور‌های نسل جوان استسردار سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به ضرورت مقابله با جنگ نرم دشمن اظهار داشت: هدف دشمنان از راه‌اندازی جنگ نرم، تغییر در باور‌ها و اندیشه‌های انسان‌های مورد نظر است.

وی افزود: اگر در اندیشه‌ها و باور‌ها تغییر به‌وجود بیاید، قطعاً این روند در رفتار هم خود را پدیدار و در سبک زندگی، کردار و منش ما نیز تغییر ایجاد می‌کند.

سرلشکر صفوی با تأکید بر اهمیت و بازتعریف ارزش‌های دوران دفاع مقدس و تأثیر بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس در مقابله با جنگ نرم گفت: باید با تلاش و ممارست، هشت سال دفاع مقدس را به خوبی بازسازی کنیم و اگر فرهنگ، ارزش‌ها و شاخص‌های موفقیت و پیروزی در دوران دفاع مقدس به نحو مطلوبی به نسل جوان انتقال داده شود، قطعاً شاهد نتایج عالی و بازخورد مطلوب آن در سطح جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت تبیین حقایق جنگ عنوان کرد: باید شرایطی ایجاد شود که هر یک از پیشکسوتان دفاع مقدس بتوانند در مساجد، پایگاه‌های بسیج و دانشگاه‌ها حضور یابند و آنچه را که در جریان دفاع مقدس دیده بودند، تعریف کنند؛ حقایقی چون کمبود تسلیحات و امکانات را عنوان کنند و بگویند که اگرچه به لحاظ تجهیزاتی اوضاع خوبی نداشتیم، اما دلی پر از ایمان و اتکا به خدا داشتیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به کمبود تسلیحات در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما در جنگ، در برابر یک تانک دشمن یک تانک نداشتیم، اما با یک گلوله آر.پی.جی ۷ و دلی پر از ایمان و شجاعت به سوی دشمن یورش می‌بردیم. من در جنگ دیدم که یک جوان بسیجی با آر.پی.جی به دنبال تانک می‌دوید و این تعقیب و گریز تا جایی ادامه داشت که در نهایت آن بسیجی سلحشور توانست تانک را شکار کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: دفاع مقدس حماسه آحاد ملت بزرگ ایران بود؛ چراکه در آن دوران علاوه بر ارتش و سپاه، دو میلیون بسیجی به فرمان حضرت امام (ره) عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند و با ایستادگی شهدا، جانبازان و ایثارگران، اجازه قدرت‌نمایی به دشمن تا بن دندان مسلح را ندادیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار