اخبار دفاعی امنیتی در هفته‌ای که گذشت

هلاکت سرکرده یک گروهک تروریستی توسط وزارت اطلاعات، شهادت ۲ تن از کارکنان مراکز تحقیقات خودکفایی سپاه و هشدار فرمانده «نزسا» به گروهک‌های ضد انقلاب از جمله اخبار مهم دفاعی امنیتی در هفته گذشته است.
کد خبر: ۴۸۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۹ - 01October 2021

اخبار دفاعی امنیتیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرفصل مهم‌ترین اخبار حوزه دفاعی و امنیتی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است. 

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا:
شکست ارتش‌های دست‌ساز آمریکا در مقابل داعش و طالبان/ توان دفاعی کشور مرهون دفاع مقدس است
سرلشکر رشید گفت: با تفکر و روش آمریکایی‌ها نمی‌توان جنگید؛ چرا که ارتش دست‌ساز آمریکا در عراق توسط داعش و ارتش افغانستان در برابر طالبان فروپاشید.

وزیر دفاع:
دانش‌آموزان ایرانی ادامه‌دهنده راه شهید «حججی‌» هستند
امیر آشتیانی گفت: دانش‌آموزان امروز ما از تبار شهید «حججی‌»ها و ذخیره‌های راهبردی و استراتژیک جمهوری اسلامی هستند که قرار است ما را به تمدن اسلامی برسانند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد؛
اعطای مدال عالی پدافند غیرعامل به نوجوان فداکار ایذه‌ای
سردار سرتیپ جلالی با تسلیت عروج شهادت‌گونه علی لندی، از اهدای مدال عالی پدافند غیرعامل به خانواده این نوجوان خبر داد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح:
دفاع مقدس سرمنشأ اقتدار جمهوری اسلامی ایران است
سردار سرتیپ «عبداللهی» اقتدار کشور را مرهون دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع مقدس سند افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده کل سپاه:
فداکاری «علی لندی» نشانگر جاری بودن روح شجاعت در جامعه است
سرلشکر سلامی در پیامی با تسلیت درگذشت شهادت‌گونه نوجوان فداکاری ایذه‌ای تأکید کرد: عروج آسمانی این شیرمرد خوزستانی نشان داد که روح شجاعت در جامعه ایمانی و اسلامی ایران همچنان جاری است.

نماینده ولی فقیه در سپاه:
نیرو‌های مسلح توان انجام هر مأموریتی را دارند
حجت‌الاسلام «حاجی‌صادقی» با بیان اینکه نیرو‌های مسلح توان انجام هر مأموریتی را دارند، گفت: امروز دشمنان فهمیده‌اند که هر کجا کوچک‌ترین اقدامی علیه نظام اسلامی انجام دهند، سیلی محکمی می‌خورند و این اقتداری که امروز داریم، سرمنشأ آن، دفاع مقدس است.

سرلشکر باقری:
سربازان نقش مؤثری در ایجاد قدرت بازدارندگی دارند
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی به مناسبت «روز سرباز» تأکید کرد: حضور مؤثر جوانان عزیز سرباز موجب ارتقای قدرت دفاعی، امنیتی و انتظامی کشور و ایجاد قدرت بازدارندگی شده است.

معاون نیروی پدافند هوایی:
پدافند هوایی کشور جلوتر از تهدیدات گام برمی‌دارد
امیر سرتیپ سپهری‌راد با بیان اینکه امروز پدافند هوایی جلوتر از تهدیدات گام برمی‌دارد، گفت تجهیزات و سامانه‌های بومی پدافند هوایی موجب برقراری امنیت پایدار در کشور شده است.

فرمانده هوانیروز ارتش مطرح کرد؛
انجام ۵ هزار ساعت عملیات پروازی از سوی «نهاجا» و هوانیروز در جنگ تحمیلی
امیر سرتیپ قربانی گفت: در طول جنگ تحمیلی، پنج هزار ساعت عملیات پروازی از سوی نیروی هوایی ارتش و هوانیروز انجام گرفت که هر ساعت عملیات پروازی، به ۱۰۰ ساعت عملیات آماده‌سازی نیاز داشت.

پیام تسلیت وزارت اطلاعات در پی عروج نوجوان قهرمان خوزستانی
وزارت اطلاعات در پیامی، عروج دلاورانه «علی لندی» نوجوان قهرمان خوزستانی را تسلیت گفت.

سرلشکر صفوی در دیدار اعضای موسسه بهداری رزمی با وزیر بهداشت:
ایجاد اقتدار سلامت در کشور ضروری است/ قرارگاه جهاد سلامت می‌تواند در وزارت بهداشت تشکیل شود
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: در شرایط کنونی با توجه به وضعیت سلامت کشور نیاز به ایجاد اقتدار سلامت داریم، چون بالاترین وظیفه دولتمردان بعد از امنیت غذایی، اقتدار سلامت است که با امنیت ملی، پیوستگی دارد.

یادداشت/
یک تیر و دو نشانِ موشک‌های نقطه‌زن سپاه
تروریست‌های آلبانی‌نِشین‌ و هم‌پالکی‌های آن‌ها در حالی توان موشکی ایران را زیر سوال می‌برند که «پدر صنعت موشکی اسرائیل» درباره توانمندی متخصصان موشکی کشورمان گفته است: به احترام توان موشکی ایران کلاه از سر برمی‌دارم.

سرلشکر باقری:
تألیفات شگفت‌انگیز علامه «حسن‌زاده آملی» راهگشای سالکان الی‌الله خواهد بود
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی با تسلیت ارتحال علامه حسن‌زاده آملی تأکید کرد: تألیفات شگفت‌انگیز و ممتاز فلسفی، فقهی، روایی، عرفانی، ریاضی، تفسیری، ادبی و... او پرچم برافراشته‌ای است که برای همیشه راهگشای حوزه‌های علمیه و سالکان الی‌الله خواهد بود.

پیام تسلیت ارتش در پی شهادت نوجوان فداکار ایذه‌ای؛
اقدام شجاعانه «علی لندی» یادآور رشادت شهدای جوان دفاع مقدس است
ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی با تسلیت شهادت نوجوان فداکار ایذه‌ای تأکید کرد: اقدام شجاعانه، آگاهانه و ایثارگرانه «علی لندی» یادآور رشادت شهیدان عزیز و جوان سال‌های دفاع مقدس است.

معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح:
دفاع مقدس بیمه‌کننده انقلاب اسلامی است
سردار سرتیپ «شکارچی» با بیان اینکه دفاع مقدس بیمه‌کننده انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است، گفت: در آن دوران، مردم به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند و هر آنچه در توان داشتند، به صحنه آوردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
پیروزی ایران در دفاع مقدس نشانگر غلبه «اعتقاد» بر «ادوات» بود
حجت‌الاسلام «محمدحسنی» مهم‌ترین عامل پیروزی ایران در دفاع مقدس را ایمان و اعتقاد قلبی دانست و گفت: پیروزی ایران در دفاع مقدس نشانگر غلبه «اعتقاد» بر «ادوات» بود.

فرمانده کل سپاه:
آیت‌الله حسن‌زاده آملی حامی ولایت و اسوه اخلاق بود
سرلشکر سلامی در پیامی آیت‌الله حسن‌زاده آملی را دارای شخصیت کم‌نظیر در منظومه مفاخر برجسته حوزه‌های علمیه و جهان تشیع دانست و تأکید کرد: آن عارف الهی، مدافع و حامی ولایت و اسوه اخلاق، تقوا و فضیلت بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:
علامه حسن‌زاده آملی عمر خود را در راه نشر معارف قرآن و اهل بیت (ع) سپری کرد
حجت‌الاسلام سعیدی در پیامی علامه حسن‌زاده آملی را فردی برشمرد که عمر پربرکت خود در راه اعتلای کلمةالله و ترویج، تبیین و نشر معارف نورانی قرآن و اهل بیت (علیهم‌السلام) سپری کرد.

امام جمعه موقت تهران در همایش فرزندان طلبه کارکنان ارتش:
اربعین تبدیل فراغ به وصال است
حجت‌الاسلام «صدیقی» گفت: اربعین یک رمز، سلوک و تبدیل فراغ به وصال است و اگر یک چله راه امام حسین (ع) را برویم به خود امام حسین (ع) می‌رسیم.

سرلشکر موسوی:
روحانیون مردم را در پیشبرد اهداف انقلاب بسیج کردند/ مهم‌ترین رسالت جوانان مقابله با تهدیدات نرم است
فرمانده کل ارتش دلیل خصومت دشمنان با انقلاب مردم ایران را به جهت ماهیت اسلامی آن دانست و گفت: مهم‌ترین رسالت و مأموریت جوانان مقابله با تهدیدات نرم و فرهنگی در حوزه ارزش‌های اسلامی و ایرانی است.

جانشین فرمانده کل سپاه:
اسناد قابل استناد زیادی از جنگ تحمیلی جمع‌آوری شده است
سردار فدوی گفت: اسناد و مدارک زیادی از دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران جمع‌آوری شده است که کاملاً قابل استناد و متقن هستند و کسی نمی‌تواند بر آن‌ها خدشه‌ای وارد کند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع خبر داد؛
برپایی ۷۰ موکب عاشوراییان وزارت دفاع در سراسر کشور
امیر «عبدی» گفت: هیئت عاشوراییان وزارت دفاع اقدام به برپایی بیش از ۷۰ موکب در نقاط مختلف تهران، شهرستان‌ها، شهرک‌های مسکونی وزارت دفاع و مسیر‌های پیاده‌روی مردمی کرده است.

نشان فداکاری ارتش به شهید «علی لندی» اعطا شد
برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به‌صورت افتخاری به شهید علی لندی تعلق گرفت.

فرمانده کل ارتش:
علامه حسن‌زاده آملی معلم خستگی‌ناپذیر طریق معنویت و اخلاق بود
سرلشکر موسوی در پیامی با تسلیت درگذشت علامه حسن‌زاده آملی تأکید کرد که آن عارف زاهد، مجاهدی نستوه و معلم خستگی‌ناپذیر طریق معنویت و اخلاق بود.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح:
دشمنان درصدند از دفاع مقدس و سربازی تقدس‌زدایی کنند
سردار سرتیپ «شکارچی» گفت: دشمنان با آگاهی از دستاورد‌های دفاع مقدس و همچنین نقش سربازان در اقتدار و عزت‌آفرینی ایران اسلامی در صدد تخریب این ارزش‌ها هستند.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد:
جایگاه امروز پدافند هوایی کشور مدیون تجارب دفاع مقدس است
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: پدافند هوایی کشور در مرز علم پدافندی روز دنیا در حال حرکت است و این جایگاه مدیون تجارب دفاع مقدس است.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛
وقوع حادثه آتش‌سوزی در یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی سپاه در غرب تهران
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از وقوع حادثه آتش‌سوزی در یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی سپاه در غرب تهران که به مجروح شدن سه تن انجامید، خبر داد.

دریادار سیاری:
باید خود را بر اساس تهدیدات روز در آمادگی کامل قرار دهیم
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: امروز تهدیدات نسبت به گذشته فرق کرده است؛ چرا که مبتنی بر پیشرفت فناوری و علم و دانش است؛ لذا باید خود را براساس تهدیدات روز در آمادگی کامل قرار دهیم تا بتوانیم از کشور دفاع کنیم.

معاون اجرایی ارتش:
دفاع مقدس منشأ غرور ملی پایان‌‌ناپذیری برای ملت ایران است
امیر سرتیپ محمودی گفت: هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشأ غرور ملی پایان‏‌ناپذیری برای مردم سلحشور ایران شده و توطئه مشترک شرق و غرب برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران را به فرصتی برای اثبات توانمندی‏‌های انقلاب اسلامی تبدیل کرده است.

فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش:
دشمن جرأت نزدیک شدن به مرز‌های کشورمان را ندارد
امیر سرتیپ «بقایی» گفت: امروز دشمنان با درسی که از دفاع مقدس گرفته‌اند، جرأت نزدیک شدن به مرز‌های کشورمان را ندارند و همواره با عملیات روانی در صدد تحریف حقایق و تضعیف ما هستند.

سرلشکر سلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
فرهنگ دفاع مقدس در جامعه جاری است
فرمانده کل سپاه با اشاره به آثار و دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس و تأثیرات آن به‌عنوان یک فرهنگ، هویت و شخصیت در جامعه امروز ما جاری است و استادگی ملت ایران در مقابل جنگ اقتصادی دشمنان واقع الهام گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است.

هشدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل درباره ورود بدون کنترل زیستی زائرین اربعین
سردار سرتیپ جلالی در خصوص ورود بدون کنترل زیستی زائرین اربعین هشدار داد و گفت: احتمال بروز موج جدید کرونا همچنان وجود دارد.

شهادت دو تن از مجروحان حادثه آتش‌سوزی انبار مرکز تحقیقات خودکفایی سپاه
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت دو تن از مجروحان حادثه آتش‌سوزی در یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی سپاه در غرب تهران خبر داد.

حضور فرمانده کل سپاه در مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین+ عکس
سرلشکر سلامی امروز در مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حضور یافت.

سرلشکر صفوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
ضرورت تبیین ارزش‌های دفاع مقدس/ ملت ایران در جنگ حماسه آفریدند
سرلشکر صفوی گفت: دفاع مقدس حماسه آحاد ملت بزرگ ایران بود؛ چراکه در آن دوران علاوه بر ارتش و سپاه، نیروهای مردمی نیز در جبهه‌ها حضور یافتند و با ایستادگی خود، اجازه قدرت‌نمایی به دشمن تا بن دندان مسلح را ندادند.

جانشین فرمانده کل سپاه:
ایران در خلیج فارس قدرت خود را به آمریکا دیکته کرده است/ دشمنان ملت یمن درمانده شده‌اند
سردار فدوی گفت: ما در خلیج فارس قدرت خود را به آمریکایی‌ها دیکته کرده‌ایم و در جریان دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا، ما ذلت و خواری آمریکایی‌ها را دیدیم.

رئیس هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی:
اذعان فرماندهان دشمن به توانمندی ایران/ دفاع مقدس با رعایت اصول علمی و اخلاقی همراه بود
امیر سرتیپ آراسته گفت: ما در دفاع مقدس، اخلاقی، علمی و انسانی جنگیدیم؛ چون یک فرمانده روحانی مجتهد، دانا، مخلص و مجاهد داشتیم که تمام هستی خود را برای اسلام در طبق اخلاص گذاشته بود.

یک مقام آگاه در قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص)؛
اطلاعات شفافی از مراکز حساس و راهبردی آمریکا داریم
یک مقام آگاه در قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: وجود سناریو‌های متعدد اطلاعاتی و عملیاتی در مورد مراکز حساس و سامانه‌های راهبردی و نیز منابع آمریکا مرتبط با این رژیم شیطانی، موضع ما را از ابهام و کمبود‌های اطلاعاتی به شفافیت و دسترسی بالا تبدیل کرده است.

اعطای نشان فداکاری به شهید «احمدبیگی»
برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «یعقوب احمدبیگی» تعلق گرفت.

فرمانده بهداری رزمی «نزسا»:
کادر درمان سپاه همچون دوران دفاع مقدس در میدان حاضرند
سردار اخوان گفت: کادر درمان سپاه در عمل ثابت کرد در هر جبهه‌ای که ضرورت ایجاب کند، همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس در میدان حاضرند و از جان و هستی خود مایه می‌گذارند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:
ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان/ امام خامنه‌ای با هوشمندی تهدیدات را به فرصت تبدیل کردند
حجت‌الاسلام «سعیدی» گفت: در دوران رهبری امام خامنه‌ای، ۹ جنگ در منطقه رخ داد که هدف همه این جنگ‌ها، ضربه زدن به ایران بود؛ اما ایشان با اقتدار و هوشمندی توانسته‌اند تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

اعطای نشان فداکاری به شهید «کماسی»
برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «اسماعیل کماسی» تعلق گرفت.

اعطای نشان فداکاری به شهید «خیرالدین»
برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «ابوالفضل خیرالدین» تعلق گرفت.

هلاکت سرکرده یک گروهک تروریستی توسط وزارت اطلاعات
وزارت اطلاعات از به هلاکت رسیدن سرکرده یک گروهک تروریستی و دستگیری عناصر اصلی آن خبر داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه:
گفتمان مقاومت و ایستادگی تنها راه پیروزی است
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: مشکلاتی داریم اما نباید ناامید شویم. نابسامانی‌ها ناشی از انتخاب بد خودمان است؛ گفتمان مقاومت و ایستادگی تنها راه پیروزی است هر چند الان هم برخی می‌گویند مگر این دولت می‌تواند بدون برجام و همراهی با کدخدا مشکلات را حل کند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش:
وقوع پیروزی‌های دفاع مقدس در بستر «وحدت»/ دفاع مقدس دانشگاهی بود که شهیدان صیاد شیرازی و سلیمانی در آن تربیت شدند
حجت‌الاسلام دهدار با بیان اینکه وحدت و همدلی بسترساز پیروزی‌های دفاع مقدس شد، گفت: ارتش، سپاه و بسیج و سایر نیرو‌های مسلح و ملت بزرگ ایران با وحدت و همدلی پیروزی‌های بزرگ دوران دفاع مقدس را رقم زدند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:
توان نیرو‌های مسلح موجب هراس دشمنان شده است
امیر دریادار «ایرانی» توان نیرو‌های مسلح را موجب هراس دشمنان دانست و گفت: امروز نیرو‌های مسلح کشورمان قدرتمند‌تر از هر زمان دیگری هستند.

رئیس اداره زمینی عملیات كل سپاه پاسداران:
امروز نوبت اعتمادِ دولت‌ خدمتگزار به جوانان است
سردار میریان در گفت‌وگویی لزوم اعتماد به جوانان خاصه در دولت جدید را مورد تاکید قرار داد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
«تحریف» بزرگترین تهدید علیه فرهنگ شهادت و جهاد است/ تبیین موثرترین پادزهر تحریف
حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: بزرگترین آفت رزمندگی و تهدید علیه فرهنگ شهادت و جهاد، تحریف است.

با حضور امیر حیدری؛
پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس «نزاجا» افتتاح شد
پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش و نمایشگاه دائمی در امتداد مقاومت شامگاه سه‌شنبه با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش در سازمان ایثارگران این نیرو افتتاح شد.

فرمانده نزاجا:
نمایشگاه دفاع مقدس باید احیاگر نام و سیره شهدا باشد/ تکمیل چرخه دفاعی با بهره‌گیری از تجهیزات مناسب
امیر سرتیپ حیدری با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه دفاع مقدس گفت: نمایشگاه دفاع مقدس باید احیاگر نام، سیره شهدا و بازگو کننده حقایق جنگ و دفاع مقدس باشد.

فرمانده نزاجا:
تکمیل چرخه دفاعی با بهره‌گیری از تجهیزات مناسب/ نمایشگاه دفاع مقدس باید احیاگر نام و سیره شهدا باشد
امیر سرتیپ حیدری با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه دفاع مقدس گفت: نمایشگاه دفاع مقدس باید احیاگر نام، سیره شهدا و بازگوکننده حقایق جنگ و دفاع مقدس باشد.

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛
بکارگیری «کاراکال» در نیروی زمینی سپاه
نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یگان‌های خود را به «کاراکال» تجهیز کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:
نیرو‌های مسلح باید مانند حلقه‌های زنجیر لنگر در کنار هم باشند
امیر دریادار «ایرانی» گفت: ساختار نیرو‌های مسلح به گونه‌ای است که باید حتما مشابه حلقه‌های زنجیر لنگر در کنار هم باشند تا کشتی پر افتخار که همان نظام ایران اسلامی است، را با اقتدار حفظ کنیم.

اعطای نشان فداکاری به شهید «اسلامیت»
برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «علی اسلامیت» تعلق گرفت.

فرمانده نهاجا:
نیروی هوایی ارتش طلسم تحریم و تهدید را در هم می‌شکند
امیر سرتیپ «واحدی» در پیامی به مناسبت سالروز شهادت شهید فکوری تأکید کرد: طلسم دروازه‌های بسته تحریم و تهدید را با باطل‌السحر اطاعت از ولایت و تلاش شبانه‌روزی در هم خواهیم شکست.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح:
عملیات ثامن‌الائمه سرآغاز عملیات‌های موفقیت‌آمیز ایران/ پروژه ایران‌هراسی بعد از شکست حصر آبادان آغاز شد
سردار سرتیپ «عراقی» عملیات ثامن‌الائمه را سرآغاز عملیات‌های موفقیت‌آمیز ایران دانست و گفت: پس از این عملیات، شورای همکاری خلیج فارس به‌منظور نجات صدام راه‌اندازی شد و آمریکا نیز با ورود به دریای عمان، پروژه ایران‌هراسی را آغاز کرد.

سرلشکر صفوی تشریح کرد؛
چگونگی طراحی و اجرای عملیات ثامن‌الائمه (ع)
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا روند انجام عملیات شکست حصر آبادان را تشریح کرد.

معاون سیاسی سپاه:
تقویت وحدت و انسجام ملی از دستاوردهای دفاع مقدس است
جوانی تقویت وحدت و انسجام اجتماعی و سیاسی را از دستاورد‌های دفاع مقدس برشمرد و گفت: اگر وحدت داخلی شکل نمی‌گرفت، قطعاً جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل نمی‌شد.

سرلشکر صفوی در پاسخ به دفاع‌پرس:
هیچ قدرتی توان حمله به ایران را ندارد/ انسجام نیرو‌های مسلح در بالاترین سطح است
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه از نظر انسجام نیرو‌های مسلح در بهترین وضعیت قرار داریم، گفت: هیچ‌یک از قدرت‌های فرامنطقه‌ای قادر به انجام تهاجم نظامی گسترده به ایران نیست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:
قوانین و مقررات ناظر بر ایمنی شهر‌ها باید ارتقا یابد
سردار جلالی گفت: خدمت‌رسانی ایثارگرانه آتش‌نشانان نباید بهانه‌ای برای غفلت از اجرای قوانین و الزامات ناظر بر ایمنی در شهر‌ها باشد، بلکه باید به انگیزه مدیران شهری برای افزایش و بهبود استاندارد‌های نوین و سخت‌گیرانه ایمنی تبدیل شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه:
توطئه‌ گروهک‌های ضد انقلاب در شمال عراق را برنمی‌تابیم
سردار «پاکپور» با بیان اینکه گروهک‌های ضد انقلاب در مناطق شمال عراق مقر و پایگاه ایجاد کرده‌اند، گفت: نسبت به این موضوع حساسیم و این را برنمی‌تابیم که آن‌ها با آرامش علیه کشور توطئه کنند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
دشمنان توان مواجهه با پدافند هوایی ایران را ندارند
امیر سرتیپ «صباحی‌فرد» با بیان اینکه پدافند هوایی ایران در منطقه حرف اول را می‌زند، گفت: دشمنان ما می‌دانند که قدرت رویایی و مقابله با پدافند هوایی قدرتمند ایران را نداشته و نخواهند داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:
نیروهای مسلح مانند ید واحد در برابر دشمنان ایستاده‌اند
امیر دریادار ایرانی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با آمادگی کامل و مانند ید واحد در برابر دشمنان ایستاده‌اند.

فرمانده نداجا:
نیروی دریایی ارتش شاهراه‌های اقتصادی کشور را حفظ کرده است
دریادار ایرانی گفت: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همان رسالت دوران دفاع مقدس را انجام داده و شاهراه‌های اقتصادی و امنیت عمق دریایی کشور را حفظ کرده است.

ضربه وزارت اطلاعات به شبکه کلاهبرداری کینگ‌مانی؛
سوداگران رمز ارز دستگیر شدند
یکی از بزرگترین شبکه‌های سازمان‌یافته کلاهبرداری در سطح کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) مورد ضربه قرار گرفت و عناصر آن دستگیر شدند.

تبریک سرلشکر «باقری» به رئیس جدید سازمان صدا و سیما
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی انتصاب «پیمان جبلی» به ریاست سازمان صدا و سیما را تبریک گفت.

طی پیامی؛
فرمانده کل سپاه انتصاب «جبلی» به ریاست سازمان صدا و سیما را تبریک گفت
سرلشکر سلامی با صدور پیامی انتصاب پیمان جبلی به ریاست سازمان صدا و سیما را تبریک گفت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
شهدای سرباز مظهر مجاهدت، قدرت و اقتدار ملت هستند
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی با بیان اینکه تکریم شهدا یکی از نیاز‌های ملی، فکری و روحی ماست، گفت: شهدای سرباز مظهر مجاهدت و اقتدار ملت ایران اسلامی هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:
همه اقوام ایرانی در دفاع مقدس تابلوی زیبایی از وحدت اقوام و مذاهب را رقم زدند
امیردریادار ایرانی آرامش و امنیت کنونی را مرهون خون شهدا دانست و گفت: همه اقوام ایرانی در دفاع مقدس تابلوی زیبایی از وحدت اقوام و مذاهب را رقم زدند که با خون همه آنها پرچم کشورمان، امروز در دنیا برافراشته است.

طی پیامی؛
فرمانده کل ارتش انتصاب رئیس سازمان صدا و سیما را تبریک گفت
امیر موسوی انتصاب دکتر پیمان جبلی به سمت رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

با حضور امیر سرتیپ دادرس؛
جانشین و معاون هماهنگ‌کننده جدید نیروی هوایی ارتش منصوب شدند
مراسم تکریم و معارفه امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان به سِمت جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیر سرتیپ دوم علی‌اکبر طالب‌زاده به عنوان معاون هماهنگ‌کننده این نیرو با حضور جانشین فرمانده کل ارتش برگزار شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه:
هرگونه تغییر ژئوپلتیک منطقه مخل امنیت ملی و خط قرمز ماست
سردار پاکپور گفت: هرگونه تغییر ژئوپولیتیک منطقه را مخل امنیت داخلی خود می‌دانیم و همواره آن را خط قرمز اعلام کرده‌ایم.

حضور سردار قاآنی در وزارت خارجه و تبریک به امیرعبداللهیان
سردار قاآنی با حضور در وزارت خارجه و تبریک به امیرعبداللهیان، جایگاه ویژه و قابل توجه وزارت امور خارجه در تامین منافع ملی کشور را مورد تاکید قرار داد.

معاون اجرایی ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛
ساماندهی بسیجیان ارتش برای مقابله با سیاه‌نمایی دشمنان در فضای مجازی
امیر سرتیپ محمودی از بسیجیان ارتش جهت تبیین ارزش‌های اسلامی و انقلابی در فضای مجازی و مقابله با سیاه‌نمایی دشمنان انقلاب اسلامی خبر داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
رزمایش نیروی زمینی ارتش در شمال غرب کشور برگزار می‌شود
امیر حیدری گفت: رزمایش «فاتحان خیبر» با حضور تعدادی از یگان‌های نیروی زمینی ارتش، در منطقه شمال غرب کشور برگزار می‌شود.

دریادار تنگسیری:
شهرک‌های موشکی سپاه در طول ساحل خلیج فارس بیش از ۷۰ کیلومتر عمق دارند
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه شهرک‌های موشکی زیرزمینی سپاه در طول ساحل خلیج فارس و دریای عمان، بیش از ۷۰ کیلومتر عمق دارند، گفت: این شهرک‌ها تماما مسلح هستند و موشک‌های ما قادرند در همان شهرک‌ها، شلیک شوند.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح:
حضور در مرزها برای نمایش اقتدار ملت ایران است/ اجازه نمی‌دهیم کشورهای منطقه پایگاه رژیم صهیونیستی شوند
سردار ربانی گفت: ما با تغییر مرزها مخالفیم، حضور ما در مرزهای کشور ایران اسلامی برای نمایش اقتدار ملت ایران است.

سرلشکر صفوی در پیامی به رئیس صدا و سیما تاکید کرد؛
نقطه عطف نوین برای نقش‌آفرینی‌های رسانه ملی در گام دوم انقلاب
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در پیامی با تبریک انتصاب رئیس جدید صدا و سیما تاکید کرد: این رخداد مبارک نقطه عطف نوینی در شرایط حساس و خطیر امروز برای نقش‌آفرینی‌های رسانه ملی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و نیل به تمدن نوین اسلامی است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:
خلبانان نیروی هوایی ارتش «مرد میدان» دفاع مقدس بودند
امیر سرتیپ واحدی با تأکید بر ضرورت تلاش مضاعف کارکنان نیروی هوایی ارتش گفت: خلبانان اف 4 مرد میدان بودن را در دفاع مقدس ثابت کردند.

بازدید سرلشکر موسوی از پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه از پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس بازدید کرد.

وزیر دفاع در شورای راهبردی وزارت دفاع:
وزارت دفاع سرمایه ملی بری ارتقاء قدرت دفاعی نیروهای مسلح است
امیر سرتیپ آشتیانی گفت: وزارت دفاع در راستای اجرای دقیق منویات فرمانده معظم کل قوا، خود را موظف به حرکت در چارچوب برنامه‌ها و اولویت‌های تعریف شده و اجرای تام و کامل وظایف و ماموریت‌های ذاتی و قانونی می‌داند.

سرلشکر موسوی:
الگوی دفاع مقدس موجب موفقیت در گام دوم انقلاب اسلامی خواهد شد
فرمانده کل ارتش گفت: با الگو قرار دادن دفاع مقدس می‌توان به اهداف والای گام دوم انقلاب اسلامی برسیم.

پیام تبریک فرماندهان ارتش به «جبلی»
معاون هماهنگ‌کننده، فرمانده نیروی پدافند هوایی و فرمانده نیروی هوایی ارتش در پیام‌های جداگانه‌ انتصاب رئیس جدید سازمان صدا و سیما را تبریک گفتند.

در پیامی؛
حجت‌الاسلام خطیب انتصاب رئیس جدید صداوسیما را تبریک گفت
وزیر اطلاعات در پیامی انتصاب پیمان جبلی به ریاست سازمان صداوسیما را تبریک گفت.

اعطای نشان فداکاری به شهید «امیرجلالی»
برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «امیر حمید امیرجلالی» تعلق گرفت.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها