مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی:

هدف رزمندگان از تحصیل خدمت به جامعه بود

حجت‌الاسلام «معصومی» ‌گفت: رزمندگان همواره تحصیل و کسب علم را برای مفید بودن در جامعه دنبال می‌کردند و نه اینکه برای خود مفید باشند. بعضی از آنها به شهادت رسیدند و برخی ماندند و امروز مسئولیت‌ها و تخصص‌هایی در جامعه دارند که امروز برای اجتماع مفید هستند.
کد خبر: ۴۸۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷ - 28September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی امروز در مراسم نواختن زنگ ایثار و مقاومت که در دبیرستان دخترانه شاهد خاندان قفلی برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانش‌آموز خراسان رضوی به تأکيد و توصیه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان مبنی بر تهذیب، تحصیل و ورزش اشاره کرد و اظهار داشت: اغلب شهدای گرانقدر، این توصیه مهم را در خود تقویت کردند.

وی در ادامه سه مرحله زندگی شهدا را برشمرد و خاطر نشان کرد: این عزیزان در مرحله اول زندگی همچون همه ما در جامعه زندگی کردند با مردم بودند و به خانواده رسیدگی می‌کردند. در مرحله دوم خود را خالص کردند و در مرحله سوم به لقاءالله رسیدند.

معصومی «تهذیب نفس» را از ویژگی‌های بارز شهدا دانست و به خلوص نیت و توجه به تحصیل توسط شهدا اشاره کرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد استان گفت: رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل در مدارس ایثارگران که دو واحد آن در مشهد مستقر است، در زمان پدافندی درس می‌خواندند و در زمان آفندی در عملیات شرکت می‌کردند اما هیچگاه نمی‌گفتند حالا که ما قرار است شهید شویم چرا درس بخوانیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بیان داشت: رزمندگان همواره تحصیل و کسب علم را برای مفید بودن در جامعه دنبال می‌کردند و نه اینکه برای خود مفید باشند. بعضی از رزمندگان به شهادت رسیدند و برخی ماندند و مسئولیت‌ها و تخصص‌هایی در جامعه دارند و برای جامعه امروز مفید هستند.

معصومی تأکيد کرد: شما دانش‌آموزان‌ برای استفاده از فرصت‌ها در گام اول هدف خود را مشخص کنید. در گام دوم برنامه‌ریزی کنید و در سومین گام تلاش کنید برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته را اجرایی کنید.

وی در پایان، مدارس شاهد را الگوی مدارس خواند و گفت: این مدارس از باقیات‌ و صالحات امام خمینی (ره) است که در سال ۱۳۶۵ فرمان تأسیس آن را صادر کردند. باید مدارس شاهد بهترین، ارزنده‌ترین و دانشمندترین دانش‌آموزان را تحویل جامعه دهد.

در این مراسم از مادر شهیدان مدافع حرم «مصطفی و مجتبی بختی»، همسر شهید سلامت «حسین هادوی» و دانش آموزان شاهد و ایثارگر ساجده رفیعی فرزند شهید مدافع حرم «محمد رحیمی» و مهرنگار پردل فرزند شهیده «سکینه صنعت گل» با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

قرائت دکلمه با مضمون ایثار و شهادت، نمایش کلیپ ویژه شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، انقلاب و سلامت، سخنرانی مدیرکل آموزش و پرورش و سردار رفیعی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار