اعطای نشان فداکاری به شهید «اسلامیت»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «علی اسلامیت» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۸۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ - 29September 2021

اعطای نشان فداکاری به شهید «علی اسلامیت»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «علی اسلامیت» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و ازخودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

بنابراین گزارش، شهید علی اسلامیت در اسفندماه ۱۳۳۷ در شهر قم به دنیا آمد. پس از اخذ مدرک دیپلم، در سال ۱۳۶۰ وارد دانشکده افسری ارتش شد و پس از طی دوره‌های مختلف در سال ۱۳۶۴ به لشکر ۲۸ کردستان منتقل و مشاغلی همچون معاون گروهان و فرماندهی گروهان سوم گردان ۱۱۶ پیاده را عهده‌دار شد.

شهید اسلامیت در سال ۱۳۶۵ راهی جبهه‌های جنگ شد و سرانجام این شهید والامقام در تاریخ ۱۷ مردادماه ۱۳۶۶ در عملیات «نصر ۶» به مقام شهادت نائل آمد.

پیکر پاک این شهید تاکنون مفقود است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها