اعطای نشان فداکاری به شهید «امیرجلالی»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «امیر حمید امیرجلالی» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۸۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸ - 30September 2021

شهید امیر حمید امیرجلالیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «امیر حمید امیرجلالی» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید امیر حمید امیرجلالی در سال ۱۳۴۲ در شهر تهران به دنیا آمد. پس اخذ مدرک دیپلم، در سال ۱۳۶۱ وارد دانشگاه افسری ارتش شد.

بعد از فارغ التحصیلی دوره مقدماتی را در مرکز آموزش زرهی شیراز سپری کرد و به لشکر ۹۲ زرهی اختصاص یافت و در آنجا مشغول به خدمت شد.

شهید امیرجلالی در منطقه شلمچه مورد تک شیمیایی مزدوران بعثی قرار گرفت و سرانجام در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۳۶۷ در بیمارستان ۲۰۱ امام رضا (ع) به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار