اعطای نشان فداکاری به شهید «افتخاری‌نیا»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «حمیدرضا افتخاری‌نیا» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۸۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ - 10October 2021

اعطای نشان فداکاری به شهید «حمیدرضا افتخاری نیا»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «حمیدرضا افتخاری‌نیا» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و ازخودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید حمیدرضا افتخاری‌نیا در سال ۱۳۳۳ در تهران دیده به جهان گشود. پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۵۲ به خیل عظیم دریادلان نیروی دریایی پیوست. سپس تحصیلات عالیه خود را در داخل کشور و دوره‌های دیگر را در خارج کشور با موفقیت به اتمام رساند.

پس از مراجعت به میهن اسلامی، خدمت خود را به عنوان فرمانده «ناوچه‌های ۶۵ پایی» مستقر در منطقه یکم دریایی (بندرعباس) آغاز کرد.

سرانجام این شهید والامقام در تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۳۵۹ در مصاف با دشمن بعثی در منطقه عملیاتی جنوب کشور (بندر امام خمینی (ره)) براثر اصابت موشک به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار