یاران خراسانی (۴۶)؛ جهادگر شهید «حبیب‎الله مینایی»

اگر توفیق شهادت یافتم، به من افتخار کن

جهادگر شهید «حبیب‌الله مینایی» در فرازی از وصیت‌نامه خود خطاب به مادرش می‌نویسد: «اگر توفیق شهادت یافتم، به من افتخار کن زیرا انگیزه من از آمدن به جبهه برای دفاع از اسلام و پیروی از امام بود تا این حسین زمانه ما تنها نماند.»
کد خبر: ۴۸۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ - 29September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جهادگر شهید «حبیب‌الله مینایی» در مهرماه ۱۳۲۲ در روستای سعیدآباد از توابع بخش تبادکان مشهد و در خانواده‌ای مؤمن و متعهد متولد شد. پدرش در همان دوران کودکی دار فانی را وداع گفت و به رحمت ایزدی پیوست و از این رو، حبیب‌الله که فرزند ارشد خانواده بود، مسئولیت تأمین معیشت خانواده را بر عهده گرفت و این در حالی بود که وی خود در سنین طفولیت بسر می‌برد و دانش‌آموز مقطع ابتدایی بود.

تحصیل همزمان در دبستان شبانه و کار در عرصه کشاورزی و دامپروری باعث شد تا شخصیت فردی این شهید والامقام از همان دوران کودکی با تصدی مسئولیت‌های سخت و انجام امور ناممکن آشنا و مأنوس باشد.

شهید مینایی در جریان مبارزات سیاسی مردم با رژیم پهلوی، ساکن مشهد بود و همین امر سبب شد تا نقش‌آفرینی مستقیم و بسیار تأثیرگذاری بر شکل‌گیری هسته‌های مردمی در تظاهرات‌ها و تهییج شرکت‌کنندگان در راهپیمایی‌ها داشته باشد. دو سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در حالی که دشمن متجاوز بعثی، حملات گسترده خود را به نوار مرزهای جنوب و غرب کشور آغاز کرده بود، جهاد سازندگی خراسان اقدام به اعزام نیروی فنی و مهندسی برای اجرای پروژه‌های میدانی در مناطق عملیاتی نمود. در این بین، شهید مینایی به خاطر تخصص و تبحر بالایی که در عرصه رانندگی ماشین‌آلات سنگین راهسازی داشت، داوطلب حضور در جبهه‌ها به عنوان راننده گریدر و بولدوزر شد.

این شهید والامقام که تا پیش از شهادت در عملیات‌های مختلفی به عنوان رزمنده جهاد سازندگی خراسان شرکت داشته و بارها مجروح شده بود، سرانجام در ششمین روز از اسفندماه ۱۳۶۴ و در جریان عملیات والفجر ۸ در شهر فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اگر توفیق شهادت یافتم، به من افتخار کن

فرازی از وصیت‌نامه جهادگر شهید حبیب‌الله مینایی:

به مادرم می‌گویم که اگر توفیق شهادت یافتم، افتخار کند زیرا انگیزه من از آمدن به جبهه برای دفاع از اسلام بوده و من وظیفه خود دانستم که به جبهه بیایم و از اسلام دفاع کنم.

از امت حزب‌الله تقاضا دارم تا پیرو رهبر امام خمینی باشند و این حسین زمان را تنها نگذارند.

به دخترانم هم وصیت می‌کنم که حجاب خود را کاملاً رعایت کنند زیرا حجاب شما بیشتر از خون شهدا، نیرنگ دشمن را درهم می‌کوبد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها