فرمانده نیروی دریایی ارتش:

همه اقوام ایرانی در دفاع مقدس تابلوی زیبایی از وحدت اقوام و مذاهب را رقم زدند

امیردریادار ایرانی آرامش و امنیت کنونی را مرهون خون شهدا دانست و گفت: همه اقوام ایرانی در دفاع مقدس تابلوی زیبایی از وحدت اقوام و مذاهب را رقم زدند که با خون همه آنها پرچم کشورمان، امروز در دنیا برافراشته است.
کد خبر: ۴۸۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸ - 29September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالروز دفاع مقدس که به همت دانشگاه‌های کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در تامین امنیت و آرامش برای مردم همه گوش به فرمان ناخدای انقلاب هستیم و در یک مسیر و برای یک هدف گام بر می‌داریم.

وی با بیان اینکه ایران کشوری تقریبا دریایی است که ۲۸.۴ درصد مرزهای آن را دریا تشکیل می دهد، افزود: نیروی دریایی ارتش در زیر بستر، بستر، بین بستر و سطح دریا و هوا هم با طبیعت و مخاطرات آن و هم با متجاوزان می جنگند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: یکی از کلیدهای توسعه شرق کشور سواحل مکران است که نیروی دریایی از این مسیر مناسب برای ترانزیت کالای کشورهای شمال شرق به بنادر خلیج فارس محافظت می کند.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه دریا به فرموده مقام معظم رهبری گنج و ذخیره ای است که باید به آن بیشتر توجه شود، اضافه کرد:تمایل کم به استفاده از ظرفیت دریا، منابع غنی داخل کشور است که اگر به فکر آینده هستیم باید به سمت استفاده از این ظرفیت بزرگ برویم.

وی به اهمیت حمل و نقل دریایی اشاره و با بیان اینه سهولت این نوع از حمل نقل بسیار آسانتر از هوا و خاک است، افزود: گنج و ذخیره خواندن دریا از سوی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۶ ما را از خواب بیداری کرد و از آن سال تاکنون تلاشهای بسیاری انجام شده تا محدوده‌های واقع در مرزهای آبی به ویژه در جنوب و شرق کشور، تقویت و توسعه یابد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به اهمیت اقیانوس هند در معادلات جهانی اشاره و اظهار داشت: جنگ ابرقدرتها به این اقیانوس معطف شده و نیروی دریایی ایران هم با تکیه بر قوای مسلح و شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهیان در این اقیانوس حضور موثری دارد.

امیردریادار ایرانی با تاکید بر اینکه سهولت ارتباط دریایی باعث شده تا برآوردها از احتمال تجاوز از این مسیر به کشورمان متصور باشد، تاکید کرد: هوشیاری و آگاهی کامل و اشراف به منطقه در کنار تجهیزات دفاعی بومی بسیار پیشرفته در دریاها و فراتر از مرزها مستقر است تا خواب آشفته دشمن را در هم بپیچد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از برنامه های نیروی دریایی بر دانشگاه‌ها متمرکز است ، یادآور شد: دانشگاه نقطه قوتی است که می تواند به حوزه اقتدار دفاعی کشور کمک کند و نیروی دریایی در این راستا توانسته است پیجیده ترین تجهیزات خود را با کمک اساتید و جوانان دانشگاهی آماده و بکار بگیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به خودکفایی و توانمندی در تولید و ساخت تجهیزات اشاره کرد و افزود: تجهیزات سنگین دریایی ما در لب فناوری قرار دارد.

وی دیپلماسی دفاعی نیروی دریایی را در چند بخش برشمرد و گفت: اعزام ۷۷ ناوگروه به ماموریتهای برون مرزی، حضور در اقیانسوهای آرام و اطلس و دریای مدیترانه و خلیج عدن و بنادر کشورهای جهان (چین، سنگاپور، اندونزی، تانزانیا، آفریقای جنوبی، روسیه، هند، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارش و دریای خزر) و میزبانی از ناوگروههای مختلف از جمله این راهبردهاست.

امیردریادار ایرانی آرامش و امنیت کنونی را مرهون خون شهدا دانست و اضافه کرد: همه اقوام ایرانی در دفاع مقدس تابلوی زیبایی از وحدت اقوام و مذاهب را رقم زدند که با خون همه آنها پرچم کشورمان، امروز در دنیا برافراشته است.

وی با بیان اینکه امروز هم ناوهای جنگی هرکدام مجموعه ای اقوام ایرانی هستند که با اتصال به هم لنگر کشتی انقلاب را مستحکم نگه داشته‌اند، افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس نیروی دریایی، ۱۰ هزار فروند کشتی را اسکورت کرد که تنها ۲۵۰ فروند مورد اصات دشمن قرار گرفت و از این تعداد تنها ۱۰۰ فروند غرق شد و اینگونه با مدیریت جنگ در دریا، رزمندگان در صحنه خاک عملیاتهای موفقی را به پیش بردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه همه شرق و غرب حامی و مدافع رژیم بعث عراق بودند اظهار داشت: در طول جنگ تحمیلی اجازه ندادیم که دشمن در عرصه دریا حضور داشته باشد و این مقابله تا امروز ادامه داشته است و بعد از آن ماموریت اصلی نیروی دریایی برای حفاظت و بازگذاشتن شاهراههای اقتصادی آغاز شد که با افتخار همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار