یادداشت/حسین ضیایی

شهید «علی لندی»، نشانه استمرار میراث گرانبهای دفاع مقدس

اگر میراث گرانبهای دفاع مقدس موردتوجه قرار نمی‌گرفت، دیگر شاهد آن نبودیم که یک نوجوان 15 ساله از دیار ایثار و شهادت برای نجات دو هم‌وطن خود از شعله‌های آتش، دل به خطر بزند و پس از آن بر اثر جراحات وارده به شهادت برسد.
کد خبر: ۴۸۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱ - 30September 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس - «حسین ضیایی» فعال فرهنگ و رسانه؛ روزی که قدرت‌های جهانی برای سرنگونی انقلاب اسلامی توطئه‌چینی می‌کردند، امام خمینی (ره) در حال بنا نهادن باور و ایمان جوانان به خداوندی بود که هیچ‌گاه مظلومین را در زمان‌های حساس تنها نمی‌گذارد.

حتی انتشار خبر آغاز تعرض به مرزهای کشور کافی بود تا «جهان‌آرا» و یارانش در خرمشهر سلاح به دست بگیرند و برای حفظ کیان و ناموس ایران و ایرانی به مقابله با دشمن بعث بشتابند؛ شتافتنی که نام آن‌ها را در تاریخ همچنان زنده نگه داشته است.

نظام فکری پیر جماران برای مقابله با نظام سرمایه‌داری و یاری‌رسانی به ملت‌ها و مردمان مظلوم در سراسر جهان آن‌قدر برای استکبار جهانی و به خصوص آمریکا ترسناک و دلهره‌آور بود که سبب شد تا با استفاده از دست‌های پشت پرده جهانی زمینه تعرض و حمله به خاک ایران اسلامی را فراهم سازند.

در روزگاری که دوست و دشمن چه در همسایگی و یا دور از خاک ایران برای شکست تفکر انقلاب اسلامی دست به دست یکدیگر داده بودند، این امام خمینی (ره) بود که با بهره‌گیری از درس ایثار و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا در برابر این تعرض تمام قد ایستاد که نتیجه آن لبیک آحاد جامعه از زن و مرد و پیر و جوان برای مقابله با دشمن بعثی بود.

41 سال از آن روزها می‌گذرد اما آنچه امروز در جامعه شاهد آن هستیم، الگوهای رفتاری هستند که از شهدا برای ما به جا مانده‌اند.

انقلاب اسلامی که توانسته در خود «باکری»، «سلیمانی»، «صیادشیرازی»، «جهان‌آرا»، «فخری‎زاده» و «شوشتری»‌ها را پرورش دهد، قطعاً می‌تواند قامت افراشته در برابر زیاده‌خواهی‌ها و استکبارگری‎های جهان غرب بیاراید و پرچم حق‌خواهی و عدالت‌طلبی را به دست تمامی مظلومین برساند.

در شرایط کنونی آنچه می‌تواند زمینه‌ساز رفع مشکلات بسیاری از جامعه باشد رونق و تسری تفکر بسیج و اقدام جهادی است؛ نسخه‌ای که هرگاه در بطن جامعه توسط نیروهای بسیجی و مردمی مورداستفاده قرار گرفت، شاهد خیرات و برکات سرشار آن در زمینه‌های مختلف بوده‌ایم.

آنچه از ابتدای شیوع بیماری کرونا توسط کادر درمان و یا نیروهای جهادی در طرح‌هایی همانند «طرح شهید قاسم سلیمانی» دیده‌ایم با فداکاری‌های رزمندگان ما در سیاهی شب‌های عملیات تفاوت چندانی ندارد و اگر نبود این تفکر جهاد و ازخودگذشتگی در بین مردم، قطعاً عبور از این مسیر برایمان سخت‌تر می‌شد.

اگر میراث گرانبهای دفاع مقدس به خوبی موردتوجه و مراقبت قرار نمی‌گرفت، شاید ما شاهد آن نبودیم که «علی لندی» نوجوان 15 ساله‎ای از دیار ایثار و شهادت برای نجات دو هم‌وطن خود از شعله‌های آتش، دل به خطر بزند و نهایتاً پس از نجات جان دو نفر بر اثر جراحات وارده به شهادت برسد.

آنچه امروز وظیفه ما تلقی می‌شود حفظ، حراست و اشاعه فرهنگ باکری‌ها، سلیمانی‌ها و جوانان عزیز این مرز و بوم است که برای حفظ خاک پاک ایران اسلامی حاضر به فدای جان خود شدند و راه و رسم آنان تا به امروز هم برقرار مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار