در پیامی؛

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح درگذشت امیر «محققی» را تسلیت گفت

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده با صدور پیامی، آسمانی شدن خلبان جانباز امیر سرتیپ دوم منوچهر محققی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۴۸۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ - 01October 2021

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح آسمانی شدن سرتیپ دوم محققی را تسلیت گفتبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی، آسمانی شدن خلبان جانباز امیر سرتیپ دوم منوچهر محققی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذینَ إِذا أَصابَتهُم مُصیبَةٌ قالوا إِنّا لِلَّهِ وَإِنّا إِلَیهِ راجِعونَ

روح بلند خلبان جانباز امیر سرتیپ دوم منوچهر محققی در حالی به ملکوت اعلی پیوست که آن بزرگ مرد روز‌های مبارزه، آسمانی بودن را در عرصه‌ی جهاد فی سبیل الله به نیکی آموخته بود.

قهرمان نبرد‌های هوایی که با انجام بیش از سه هزار ساعت پرواز با هواپیمای فانتوم و ۱۸۲ بار عملیات برون مرزی در دوران دفاع مقدس علاوه بر ثبت رکوردی دست نیافتنی، بار‌ها به مرگ در راه حق لبخند زده و به نشان جانبازی مفتخر گردیده بود.

علمیات‌های بزرگی همچون کمان ۹۹ در روز اول مهر ۵۹ و عملیات مروارید که منجر به درهم شکستن توان دریایی رژیم بعث گردید آنچنان با نام امیر محققی گره خورده است که تاریخ این سرزمین چاره‌ای جز سائیدن سر تعظیم به ساحت ایشان نخواهد داشت.

نقطه‌ی عطف عملکرد اسطوره‌ی فقید نیروی هوایی، جوانمردی و پایبندی به دفاع و جنگ اخلاق‌مدارانه بود.

بی تردید فقدان این فرمانده‌ی رشید و روسفید برای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، همرزمان و شاگردان و علاقه‌مندان و خانواده‌ی ارجمندشان، ضایعه‌ای جبران ناپذیر خواهد بود.

اینجانب ضمن ابراز تاسف عمیق و اظهار همدردی با بازماندگان، برخورداری روح ملکوتی این مبارز خوشنام از غفران واسعه را از درگاه خداوند رحمان و رحیم مسئلت می‌نمایم.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح
سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار