مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

موزه دفاع مقدس خراسان رضوی، نقطه کانونی حضور پیشکسوتان رزمنده است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی به عنوان نقطه کانونی حضور پیشکسوتان رزمنده در استان، نیازمند حمایت دولت و ساختارهایی با رویکرد انقلابی است تا این مرکز در پایتخت فرهنگی جهان اسلام به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۴۸۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ - 02October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مراسم افتتاح فاز دوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و آئین پایانی برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس که امروز با حضور جمعی از مسئولین لشکری و کشوری، خانواده شهدا و پیشکسوتان جهاد و مقاومت برگزار شد اظهار داشت: گرامیداشت حماسه بی‌نظیر دفاع مقدس که امتداد کربلای حسینی است و خط سرخ شهادت، به‌عنوان یک تکلیف دینی، انقلابی و وظیفه ملی بحمدالله به خوبی جریان دارد.

وی افزود: با تلاش‌های که صورت گرفت در هفته دفاع مقدس صدها برنامه در مرکز استان و حتی در روستاها به منظور پاسداشت دفاع مقدس و حماسه‌آفرینان آن برگزار شد. کانون همه این تلاش‌ها این است که خود را مدیون و مرهون حماسه‌سازان دفاع مقدس می‌دانیم. دفاع مقدس افتخار ملی و نقطه کانونی تجلی ارزش‌های امت حزب الله و امام بت‌شکن است که این راه تداوم دارد.

موزه دفاع مقدس، نقطه کانونی حضور پیشکسوتان استان است

این مسئول تصریح کرد: براساس این حقیقت که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بستر زمان جاری است و همه روزها، روز دفاع، حماسه، ایثار و برافراشته نگهداشتن پرچم شهداست. شهدا که هر یک انسان‌های والا و متعالی بودند راه را برای ما هموار کردند و عزت امروز امت حزب‌الله و نظام اسلامی نتیجه ایثارهای دیروز آنان است.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: برای حفظ آثار دفاع مقدس عرصه‌های متعددی تعریف شده که احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس، ساخت یادمان‌های شهدای گمنام، تولید آثار فاخر ادبی و هنری، اقدامات تبلیغی و فضاسازی، تبلیغ در فضای مجازی، راه‎اندازی کتابخانه‎های دفاع مقدس و تدوین دانشنامه دفاع مقدس از جمله این موارد است که کارهای متعددی دیگری نیز در ردیف حفظ آثار این حماسه ماندگار است و اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تولیت انجام بخشی از آنها را بر عهده دارد و کل ساختارها و جامعه نیز در راستای اجرای این وظایف اداره‌کل را یاری می‌کنند.

وی بیان داشت: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان این کار بزرگ را با صدزبان دنبال می‌کند تا آثار دفاع مقدس حفظ و ارزش‌های آن در ساحت جامعه، منطقه و بین‌الملل نشر پیدا کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن قدردانی از حمایت‌های استانی در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس گفت: عملیات اجرایی احداث ساختمان اسناد و مقاومت به اتمام رسیده و تجهیز و مطالعات محتوایی آن در حال انجام است.

موزه دفاع مقدس، نقطه کانونی حضور پیشکسوتان استان است

یوسفعلی‌زاده گفت: از سال گذشته یک گروه تحقیقاتی بر روی سوژه‌هایی که در موزه دفاع مقدس استان باید به آن پرداخته شود و زبانی که از طریق آن این سوژه‌ها باید ارائه شود کار مطالعاتی انجام دادند که تاکنون ماحصل این پژوهش‌ها در هفت مجلد تدوین شده است. براساس اعلام نظر بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس این گروه مطالعاتی جزو قوی‌ترین گروه‌های محتوایی است که در حوزه مراکز فرهنگی دفاع مقدس فعالیت پژوهشی دارند.

این مسئول ضمن قدردانی از سازمان عمران شهرداری مشهد که با روحیه جهادی بخشی از عملیات عمرانی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس را به اتمام رساند گفت: شورای اسلامی شهر مشهد به‌گونه‌ای تدبیر کند که در دوره ششم، عملیات احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به اتمام برسد.

وی با اینکه نیروهای مسلح در استان در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مساعدت دارند، گفت: این پروژه نیازمند حمایت دولت و سازمان‌های محلی به‌خصوص شهرداری مشهد است لذا انتظار داریم شورا اسلامی شهر و ساختارهای دولتی با رویکرد انقلابی این مرکز که نقطه کانونی حضور پیشکسوتان رزمنده در استان و جهان اسلام است به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: با توجه به میزبانی مشهدالرضا از زائران داخلی و خارجی، احداث ساختمان مقاومت اسلامی در بین تمام استان‌های کشور به استان خراسان رضوی واگذار شده است. در این ساختمان بنا است ظرفیت جبهه مقاومت به نمایش گذاشته شود.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: چشم و دل ما به آینده روشن است و امیدواریم با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دستگاه‌های اجرایی و ساختارهای استانی احداث و تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس با شتاب بیشتری به اتمام برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار