دفتر تحکیم وحدت اظهارات تفرقه‌افکنانه رئیس جمهور آذربایجان را محکوم کرد

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه‌ای اظهارات تفرقه افکنانه رئیس جمهور آذربایجان علیه کشورمان را محکوم کرد.
کد خبر: ۴۸۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰ - 02October 2021

دفتر تحکیم وحدت اظهارات تفرقه‌افکنانه رئیس جمهور آذربایجان را محکوم کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه‌ای اظهارات تفرقه افکنانه رئیس جمهور آذربایجان علیه کشورمان را محکوم کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«مَثَلُهُمْ کَمَثَلِ الَّذِی اسْتَوْقَدَ نَاراً فَلَمّا اَضاءَتْ ما حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنورِهِمْ وَ تَرَکَهُمْ فِی ظُلُمات لاَّ یُبْصِرُون صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لاَیَرْجِعُونَ.

مثَل آنان (منافقان) همانند کسی است که آتشی افروخته (تا در بیابان تاریک، راه خود را پیدا کند)؛ ولی هنگامی که آتش اطراف او را روشن ساخت، خداوند (طوفانی می‌فرستد و) آن را خاموش می‌کند و در تاریک‌های وحشتناکی که چشم کار نمی‌کند، آن‌ها را رها می‌سازد، آن‌ها کران، گنگ‌ها و کورانند؛ لذا (از راه خطا) باز نمی‌گردند!

با فرارسیدن سالگرد جنگ قره باغ و در روز‌های اخیر شاهد آن هستیم که مقامات بلند پایه باکو اظهارات گستاخانه‌ای نسبت به مسائل داخلی جمهوری اسلامی ایران داشته اند و این حکومت در مسیر ترانزیت ایران و ارمنستان اختلال به وجود آورده است.

دفتر تحکیم وحدت ضمن محکوم نمودن اقدامات اخیر این حکومت و اظهارات فتنه انگیزانه الهام علی اف، رییس دولت باکو، نکاتی چند را به سمع و اطلاع عموم امت اسلامی و شیعیان منطقه می‌رساند:

نخست) متاسفانه حاکمان باکو سرزمین‌های اسلامی جمهوری آذربایجان را تبدیل به پایگاهی جهت جولان جاسوسان اسرائیلی نموده است؛ لازم به ذکر است نه تنها ایران این ماجراجویی‌ها را در کنار مرز‌های خود، نخواهد پذیرفت بلکه امت اسلامی نیز نرد عشق باختن سران باکو با مقامات صهیونیستی را، خیانت به آرمان قدس شریف دانسته و به مقامات این حکومت هشدار داده میشود، که سرنوشت محتوم همراهی آنان با اسرائیل، چیزی جز تزلزل پایه‌های حکومت آنان و غرق شدن در سیل قیام‌های امت مسلمان آذربایجان را نخواهد داشت.

دوم) به سران رژیم الیگارشیک باکو توصیه اکید میگردد که دست از تقابل با اعتقادات اکثریت مطلق جمعیت شیعیان آذربایجان بردارند و بدانند که سعی آنان برای حذف هویت شیعی، نه تنها منتج به اهداف شوم آن‌ها نخواهد شد بلکه موجب ایجاد هسته‌های مقاومت شیعیان علیه آنان خواهد گردید.

سوم) به حاکمان لائیک حکومت علیف هشدار داده میشود! که نجابت جمهوری اسلامی ایران پس از فروپاشی شوروی و حمایت‌های ایران در آن مقاطع تاریخی را فراموش نکرده و تحریف وقایع محرز تاریخی را متوقف و از تحریک‌های قومیتی مردم مسلمان منطقه بر حذر باشند و بدانند در صورت ادامه فتنه انگیزی‌های مستمر این سال‌ها عموم جوانان و دانشجویان ایرانی و آذربایجانی وظیفه خود میدانند که نسبت به اتفاقات تاریخی آن سوی ارس و عهدنامه گلستان با برادران هم مذهب خود به سخن بنشینند.

چهارم) ایران ضمن تاکید همشیگی، بر موضع حمایتی خود نسبت به اراضی اسلامی قره باغ به حاکمان باکو یادآوری می‌کند که ایران اسلامی اجازه تغییر ژئوپولتیک منطقه را نداده و هرگونه تضعیف ارتباط ترانزیتی با کشور ارمنستان را خلاف منافع ملی خود قلمداد کرده و حق پاسخگویی نسبت به چنین اقدامات خصمانه‌ای را برای خود محفوظ میدارد.

پنجم) به سران حکومت باکو و آنکارا تذکر داده می‌شود که هرگونه تاکید بر قومیت گرایی افراطی؛ خواسته صهیونیست‌ها و همسو با منافع اسرائیل و به ضرر امت اسلامی است و مردم مسلمان منطقه اشتباهات استراتژیک پی در پی آنکارا را که موجب اختلافات داخلی مسلمانان و تقویت رژیم صهیونیستی گردیده است فراموش نخواهند کرد.

به اردوغان و علیف مجدانه و دلسوزانه توصیه میگردد که توصیه قرآنی «یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِّنْ ذَکَر وَأُنثَى وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوباً وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللهِ أَتْقَاکُمْ» را نصب العین خود قرار داده و به جای تحریک قومیتی مردم منطقه؛ توان خود را صرف نجات مردم مظلوم فلسطین از ظلم و ستم صهیونیست‌ها نمایند.

در پایان ما دانشجویان دفتر تحکیم وحدت، ضمن محکوم نمودن دوباره اقدامات اخیر دولت باکو؛ به برادران مظلوم شیعه خود در باکو، نارداران، لنکران، گنجه، نخجوان و دیگر نقاط جمهوری آذربایجان عرض می‌دارد که که زین پس جوانان ایران اسلامی را بیش از پیش همراه و یاور شیعیان جمهوری آذربایجان دانسته و همچنین حاکمان باکو را توصیه خیرخواهانه نمایید و در صورت عدم تغییر رویه آنان با شعیان منطقه با تمسک بر پرچم خونین ابی عبدالله الحسین (علیه السلام) بر بازپس گیری حقوق اجحاف گردیده خود اصرار ورزید و تا برافراشته شدن پرچم لا اله الا الله بر قلل رفیع سرزمین اسلامی آذربایجان از پای ننشینید و بدانید پیروزی قطعی از آن شماست چرا که خداوند قهار در قرآن کریم خود وعده داد که:أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار