مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در راستای تقویت مبانی اعتقادی وقف

حجت‌الاسلام «دشتکی» گفت: علاوه بر ظرفیت اعتقادات مردمی، باید از رسانه‌ها نیز در راستای تقویت مبانی اعتقادی و امور کاربردی و فرهنگی اجتماعی وقف استفاده شود.
کد خبر: ۴۸۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷ - 04October 2021

ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در راستای تقویت مبانی اعتقادی وقفبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، حجت‌الاسلام «علی دشتکی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته وقف در سالن جلسات اداره اوقاف کرج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از فرصت‌های مغتنم در فرهنگ دینی ما بزرگداشت مناسبت‌هاست که این امر، اعتقادات و رشته‌های اجتماعی ما را تشکیل می‌دهد و آن‌ها را تقویت می‌کند.

وی افزود: در طول 42 سال گذشته، ملت ایران و انقلاب اسلامی توانسته‌اند با وجود هجمه‌های عظیم و یکپارچه جبهه کفر و استکبار، با برافراشتگی پرچم و سرافرازی ملت حرکت کنند که یکی از پشتوانه‌های عظیم این حرکت، بزرگداشت مناسبت‌هاست که ما از فرهنگ انبیا، اولیا، اوصیا و حضرت معصومین به‌عنوان الگوهای حرکتی و یک نگاه مغتنم در اندوخته خود استفاده می‌کنیم؛ این ابزار در سعادت و خوشبختی فردی و اجتماعی در تمامی حوزه‌ها مؤثر است.

دشتکی با اشاره به برخی حرکات در مرزهای شمالی کشور گفت: طی 42 سال گذشته، جبهه کفر، استکبار، استعمار، صهیونیسم و تحجر هر روز نقشه‌ای را طراحی کردند و آن را برای اجرا به کسی سپردند؛ این نقشه‌ها در هر مقطع در قالب جنگ تحمیلی، فرهنگی، اعتقادی، قومی و قبیله‌ای طراحی می‌شوند. امروز هم دشمن نقشه شوم قبیله محوری را در سر می‌پروراند و این فرصت را مغتنم شمرده تا از این روزنه ورود کند و اجرای نقشه‌های خود را به غافل‌ترین افراد بسپرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به عاقبت اجراکنندگان نقشه‌های دشمنان انقلاب عنوان کرد: این حرکت نیز مانند حرکات قبلی دشمن، با تدبیر و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور مردم به‌عنوان قدرت اصلی ما و نیز بخش کوچکی از قدرت نظامی کشور خنثی خواهد شد. ملت ایران بر اعتقاداتشان پایبند هستند و به آرمان‌های انقلاب، اسلام، تشیع و ولایت لبیک می‌گویند حتی اگر حاکمشان به دلیل جهالت و نادانی، دست به حرکات نابخردانه‌ای بزند.

وی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری رسانه‌ها از ظرفیت مناسبت‌ها و اعتقادات مردمی در راستای اجتماعی سازی فرهنگ و اطلاع‌رسانی بیان داشت: همچنین علاوه بر ظرفیت اعتقادات مردمی، باید از رسانه‌ها نیز در راستای تقویت مبانی اعتقادی و امور کاربردی و فرهنگی اجتماعی وقف استفاده شود که در این راستا اصحاب رسانه پرتلاش، پر جنب‌وجوش و با برنامه‌ریزی مطلوب فعالیت و این مبانی را در جامعه تبیین می‌کنند.

دشتکی با اشاره به اینکه رویکرد ما در حوزه وقف، اجتماعی سازی فعالیت‌های مرتبط با موقوفات و نهاد وقف استان البرز در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است، ادامه داد: محوری‌ترین تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی اجتماعی سازی فعالیت‌هاست یعنی باید در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و برنامه‌ریزی برای مدیریت گام دوم انقلاب کار را به مردم بسپریم. ما نیز به تبعیت از توصیه و تأکید ایشان اجتماعی سازی فعالیت‌ها را در اولویت قرار داده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز یکی از اقدامات مؤثر را سپردن مدیریت وقف، موقوفات و مراکز دینی به مردم دانست و خاطرنشان کرد: در گام اول تحقق این هدف، پیش‌بینی‌های لازم برای جذب 100 نفر امین برای مدیریت موقوفات فاقد متولی در این استان صورت گرفته که تاکنون حدود 70 نفر مشغول به کار شده‌اند. ما نیز در این زمینه تنها نقش برنامه‌ریز، ناظر و پشتیبان را ایفا می‌کنیم. هرچه مردم بیشتر در عرصه‌ای حضور پیدا کنند، تأثیرگذاری بیشتر خواهد بود.

وی ارتقای تولید، مشارکت در تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری را از دیگر آثار وقف در جامعه برشمرد و هدف از این امور را تأمین رفاه و آسایش مردم دانست و گفت: همه این موارد مقدمه‌ای برای ترویج الفاظ مقدسی از جمله ایثار، فداکاری، ازخودگذشتگی و ... هستند که در تربیت انسان نقش مهمی دارند. وقف چتر جامعی است که تمامی الفاظ و حرکات و اعمال خوب و خیر، زیر آن قرار می‌گیرند. در استان البرز حدود 16 هزار رقبه وجود دارد و دارایی‌های موقافات نیز بیش از 20 هزار میلیارد ریال است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار