وزیر امور خارجه سوریه:

سوریه از دست دادن حتی یک میلیمتر از خاک خود را نخواهد پذیرفت

وزیر امور خارجه سوریه بر تداوم مبارزه با تروریسم در این کشور تاکید کرد و گفت: دمشق اجازه از دست رفتن حتی یک میلیمتر از خاک خود را نخواهد پذیرفت.
کد خبر: ۴۸۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ - 08October 2021

سوریه از دست دادن حتی یک میلیمتر از خاک خود را نخواهد پذیرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، وزیر امور خارجه سوریه نسبت به گشودن دورنمای جدیدی در روابط این کشور با اردن ابراز امیدواری کرد.

بر اساس این گزارش، «فیصل المقداد» در گفتگو با شبکه‌های السوریه و الاخباریه گفت: امیدواریم دورنمای جدیدی از روابط با برادران در اردن گشوده شود و امیدواریم کشورهای عربی نه تنها با سوریه بلکه با یکدیگر روابط داشته باشند.

وزیر خارجه سوریه همچنین بر امیدواری نسبت به تقویت اقدام ملی عربی در مقابله با چالش‌های آینده تاکید کرد.

المقداد درباره چرخش کشورهای غربی در مقابل سوریه گفت که نمی‌توان از این امر به عنوان چرخش غرب در قبال کشورش یاد کرد بلکه این یک شکست غرب است.

وزیر خارجه سوریه دستاوردهای کشورش در مبارزه با تروریسم را عامل این چرخش دانست و گفت: دستاوردهای سوریه در جنگ علیه تروریسم علت تغییر شرایط سیاسی بین الملل در قبال سوریه است و عرصه بین الملل دیگر به ایالات متحده و اتحادیه اروپا اجازه هیمنه یکجانبه را نمی‌دهد.

المقداد در عین حال عقب نشینی اشغالگران آمریکا و ترکیه از مناطق شمالی و شمال شرقی کشورش را خواستار شد و گفت: اگر ترکیه نیت استعماری دارد این یک توهم است که موجب هدر رفت مال و وقت و جان می‌شود.

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که دمشق از دست دادن حتی یک میلیمتر از خاک خود را نخواهد پذیرفت و مبارزه با تروریسم تا ریشه کنی آنچه در ادلب یا منطقه الجزیره ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها