فرمانده نیروی انتظامی مطرح کرد؛

حضور هوشمندانه و ایثارگرانه ناجا در حوزه‌های مختلف امنیتی کشور/ تقدیم ۱۳ هزار شهید و ۲۰ هزار جانباز در راه امنیت

سردار اشتری با اشاره به حضور هوشمندانه و ایثارگرانه ناجا در حوزه‌های مختلف امنیتی کشور، گفت: تاکنون ۱۳ هزار شهید و ۲۰ هزار جانباز را تقدیم امنیت کشور کرده‌ایم که این افتخاری بزرگ برای نیروی انتظامی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۸۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰ - 09October 2021

حضور هوشمندانه و ایثارگرانه ناجا در حوزه‌های مختلف امنیتی کشور/ تقدیم ۱۳ هزار شهید و ۲۰ هزار جانباز در راه امنیتبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسین اشتری» فرمانده ناجا صبح امروز (شنبه) در مراسم صبحگاه عمومی گرامیداشت هفته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در ستاد این نیرو برگزار شد، ضمن تبریک هفته ناجا اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی سال ۱۴۰۰ با شعار «پلیس هوشمند؛ امنیت پایدار» آغاز شد و نیروی انتظامی افتخار می‌کند که عهده‌دار وظیفه استقرار و ارتقای امنیت در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی حافظ امنیت در ابعاد مختلف جامعه است، افزود: بالاترین نعمت هر کشوری امنیت و سلامت آن جامعه است که این اهمیت کار ارزنده نیرو‌های مسلح به‌ویژه نیروی انتظامی را در عرصه ایجاد امنیت و نظم نشان می‌دهد؛ خدا را شاکریم که برای حفظ و ارتقای این امنیت به‌طور شبانه‌روزی در حال خدمت هستیم.

فرمانده ناجا گفت: در تمام ایام هفته و شبانه‌روز چشمان بیدار کارکنان شجاع و انقلابی ناجا امنیت را برای ملت ما به ارمغان آورده است؛ کارکنان ما در واقع حافظان امنیت هستند که با جان و دل در این راستا گام برمی‌دارند به گونه‌ای که هر چند روز یکی از همکاران ما در مصاف با مجرمان و گروه‌های مسلح به شهادت می‌رسد که بیانگر رشادت این عزیزان در برقراری نظم و امنیت جامعه است.

سردار اشتری با اشاره به حضور هوشمندانه و ایثارگرانه ناجا در حوزه‌های مختلف امنیتی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۳ هزار شهید و ۲۰ هزار جانباز را تقدیم امنیت کشور کرده‌ایم که این افتخاری بزرگ برای نیروی انتظامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امنیت سرمایه بسیار بزرگی است که برای به دست آوردن آن باید چنین هزینه‌هایی داد، افزود: امروز ملت ایران از امنیت مثال‌زدنی و باثبات برخوردار است که این امنیت مرهون عنایت الهی، هدایت‌های فرماندهی معظم کل قواست و به برکت خون شهیدان و ایثارگری نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج و حضور هوشمندانه مردم عزیز در صحنه به دست آمده است.

فرمانده ناجا با اشاره به اهمیت برقراری نظم و امنیت در تمامی ابعاد جامعه عنوان کرد: نیروی انتظامی امروز در راستای ایجاد پلیس حرفه‌ای و هوشمند گام برمی‌دارد.

وی افزود: پلیس هوشمند می‌تواند امنیت را به واسطه آموزش‌های تخصصی و به کارگیری تجهیزات روز ایجاد کند و بسترساز امنیت پایدار باشد. 
 
فرمانده ناجا با اشاره به اینکه پلیس هوشمند می‌تواند جایگاه نیروی انتظامی را ارتقا بخشد، تصریح کرد: هوشمندسازی پلیس سرعت و دقت در عرصه خدمت رسانی را افزایش می‌دهد و سبب ایجاد رضایتمندی و ارائه خدمات ارزنده به مردم می‌شود.
 
وی با اشاره به روند رو به پیشرفت نیروی انتظامی از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون گفت: یکی از دستاوردهای مهم ناجا در سال‌های اخیر هوشمندسازی مجموعه پلیس و رسیدن به پلیس هوشمند است؛ ایجاد معاونت‌ها و پلیس‌های متعدد،  همه و همه در راستای ایجاد پلیس حرفه‌ای بوده و البته هنوز در اواسط راه هستیم و تا رسیدن به نقطه مطلوب و جایگاه حقیقی و مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی فاصله داریم؛ اما به حمدالله در این مسیر گام برداشته و جلو رفتیم.
 
سردار اشتری با بیان اینکه هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز زمینی با دیگر کشورها داریم، افزود: در تمام نقاط مرزی مرزبانان ما حاضر هستند و از حدود و ثغور کشور پاسداری می‌کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی باید گام‌های بزرگی برداشته شود، گفت: خداروشکر امروز نیروی انتظامی دارای جوانان و مدیران انقلابی، متدین، جهادی، متخصص و ولایی است و این نهاد مقدس برآمده از ملت بزرگ ایران است. 
 
فرمانده ناجا ضعف نیروهای مسلح کشورهای فرامنطقه‌ای را در عدم اعتقاد و باورهای دینی عنوان کرد و ادامه داد: برای رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی و اعتقادی باید از پلیس دارای روحیه معنوی برخوردار باشیم؛ لذا در این حوزه نیز رشد داشته ایم و امروز کارکنان ناجا از باورهای دینی و مکتبی برخوردارند و در راستای رسیدن به اهداف والای خود ایثارگری می کنند. 
 
وی افزود: نداشتن روحیه معنوی و اعتقادی امروز سبب می‌شود مجهزترین ارتش دنیا با فضاحت و سرافکندگی کشور افغانستان را ترک کند. آمریکایی ها که ادعای بالاترین ارتش و تجهیزات دنیا را دارند چون باورهای اعتقادی ندارند و جان انسان‌ها برایشان مهم نیست شکست خورده و مفتضحانه از کشور افغانستان فرار می‌کنند. 
 
سردار اشتری بیان داشت: ما براساس مکتب دینی خود باید روحیه انقلابی و اعتقادی خود را افزایش دهیم و همچنین در راستای آرامش، آسایش و مردمی بودن پلیس گام برداریم. 
 
وی افزود: امروز برای رسیدن به پلیس حرفه‌ای باید آموزش‌ها را ارتقا دهیم و از مربیان مجرب و خوب بهره‌مند شویم؛ باید متون آموزشیمان را به روز و در خور شأن و پلیس در تراز انقلاب اسلامی کنیم و به سمت حرفه‌ای‌گرایی و تخصصی شدن، گام‌های بلندی باید برداریم.
 
سردار اشتری گفت: نیروی انتظامی امروز با حمایت‌های فرمانده معظم کل قوا و ستاد کل نیروهای مسلح و روحیه خودباوری که در سطح کارکنان وجود دارد گام‌های بلندی را در عرصه حرفه‌ای شدن برداشته است.

وی افزود: هفته نیروی انتظامی باید زمینه ساز ارتباط با نخبگان و ارائه خدمات بیشتر به مردم شریف و انقلابی باشد و ما از سال گذشته با هدف گذاری و تبیین نقشه راه براساس اولویت‌های مشخص شده جهت شکوفایی بیشتر فعاليت کرده‌ایم.

فرمانده ناجا با اشاره به انجام انتخابات در سال گذشته، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بزرگی که ما در سال گذشته انجام دادیم برقراری امنیت انتخابات ریاست جمهوری بود؛ همزمان شدن انتخابات شوراهای شهر و روستا و خبرگان رهبری باعث شد تا انتخابات سال گذشته کار بسیار بزرگ و ارزشمندی باشد که نیروی انتظامی به نحو مطلوبی آن را در فضایی که دشمنان به دنبال ایجاد هرج و مرج بودند به ثمر رساند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی همواره منشأ خدمات ارزنده‌ای در سراسر کشور بوده است، گفت: خدمت رسانی در حوزه مقابله با شروع ویروس کرونا از دیگر خدمات نیروی انتظامی در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار