دفتر آیت الله سیستانی:

جنایت فجیع «قندوز» محکوم است/ کشور‌های اسلامی، افغانستان را رها کرده‌اند

دفتر مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن شدید حمله تروریستی اخیر به «قندوز» اعلام کرد: متأسفانه کشور‌های اسلامی مردم افغانستان را به حال خود رها کرده‌اند.
کد خبر: ۴۸۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳ - 10October 2021

جنایت «قندوز» محکوم است/کشور‌های اسلامی، افغانستان را رها کرده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سومریه نیوز، دفتر «آیت الله سیستانی» مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق بیانیه‌ای را در محکومیت حمله تروریستی در «قندوز» افغانستان منتشر کرد.

دفتر آیت الله سیستانی در بیانیه خود آورده است: با قلبی آکنده از غم و اندوه خبر شهادت شمار زیادی از نمازگزاران بی‌گناه در قندوز را دریافت کردیم. ما این جنایت فجیع را به شدت محکوم می‌کنیم.

دفتر مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق همچنین عنوان کرده است: متأسفانه باید بگویم که در کمال تعجب مشاهده می‌کنیم که کشور‌های اسلامی، ملت بی‌گناه افغانستان را به حال خود رها کرده‌اند و عملا اجازه داده‌اند تا جنایت‌های بیشتری علیه مردم مؤمن این کشور صورت گیرد.

این دفتر در بیانیه مذکور عنوان کرده است: از کشور‌های اسلامی می‌خواهیم تا در این شرایط به دنبال راهکار‌های مؤثری برای رهایی بخشیدن برادران افغان از شرارت‌های گروه‌های تروریستی باشند.

شبکه تلویزیونی طلوع دیروز شنبه از افزایش تعداد شهدای انفجار انتحاری روز گذشته در این کشور به ۱۵۰ نفر خبر داد. بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، یکی از اعضای کادر بیمارستان ولایت قندوز در این خصوص گفت که بر اثر این حادثه تا کنون ۱۵۰ تن شهید و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

گروهک تکفیری تروریستی داعش پیشتر مسئولیت انفجار در مسجد سید آباد در منطقه خان آباد واقع در ولایت قندوز افغانستان را بر عهده گرفت. ظهر روز جمعه انفجاری هنگام اقامه نماز در مسجد شیعیان رخ داد.

طبق گزارش‌ها این انفجار حدود ساعت ۱۳:۳۰ به وقت محلی رخ داد. جمعیت زیادی برای اقامه نماز جمعه جمع شده بودند که عامل انتحاری یک بمب را در داخل مسجد منفجر کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها