فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع):

اقتدار علمی و پژوهشی موجب دستیابی به قدرت بین‌المللی می‌شود

سردار حسنی آهنگر گفت: اقتدار علمی و پژوهشی موجب دست یافتن به اقتدار ملی، استقلال کامل و قدرت بین‌المللی می‌شود.
کد خبر: ۴۸۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ - 10October 2021

اقتدار «علمی و پژوهشی» موجب رسیدن به قدرت بین المللی می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم «محمدرضا حسنی آهنگر» فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویی ۱۴۰۰ این دانشگاه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، شعاع تمدن اسلامی را روز به روز در حال افزایش و شعاع تمدن غرب را رو به افول دانست و تحقق یافتن بیانیه گام دوم انقلاب را «نسخه و نقشه راه» جهانی شدن انقلاب اسلامی بیان کرد.

وی ادامه داد: در مرحله بیانیه گام دوم، اگر کشور قرار باشد به یک اسقلال و اقتدار سیاسی، اقتصادی، دفاعی، امنیتی و فرهنگی برسد، پایه و مایه اصلی این اقتدار، «علمی و پژوهشی» است و با داشتن اقتدار علمی، به اقتدار ملی و استقلال کامل و قدرت بین المللی دست پیدا خواهیم کرد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا انقلاب اسلامی به دنبال اقتدار بین المللی است، افزود: مبانی و مواضع بحق اسلام، باعث شیفتگی و استقبال جهانیان از دیدگاه‌های بشر دوستانه و توأم با عدالت این دین میبن شده و تشنه شنیدن این مبانی ارزشمند هستند. هر چند جهان غرب پیشرفت‌هایی هم در زمینه علم و فناوری داشته است، ولی نتوانسته آرامش و معنویت و در نهایت، قرب الهی را به عالمیان هدیه کند و ما شاهد هستیم که تمدن غرب از ابعاد فوق، روبه افول است و انقلاب اسلامی باید به وسیله اقتدار بین المللی، مبانی والای اسلام را به گوش مردم جهان برساند تا سعادت جامعه بشری، به بهتری شکل ممکن، رقم بخورد و «انسان و انسانیت» به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه برای تحقق این امر، دو کار اساسی باید در چله‌ دوم انقلاب اسلامی انجام شود، گفت: نهادینه شدن گفتمان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سطح کشور، منطقه و جهان که باید به صورت گفتمان غالب در آید و همچنین تقسیم کار ملی بین همه نهاد‌ها و سازمان‌ها صورت گرفته و هرکس با توجه به موقعیت و تناسب کاری خویش در این زمینه ایفای نقش نماید که دانشگاه جامع امام حسین (ع) علاوه بر اینکه در هر دو حوزه مذکور فعال است، در حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در تراز انقلاب اسلامی مأموریتی ویژه داشته و دارد. پس تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بیانیه گام دوم انقلاب نیز، یکی دیگر از مأموریت‌های اصلی دانشگاه جامع امام حسین (ع) شمرده می‌شود.

سردار حسنی آهنگر همچنین یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های مهم این دانشگاه را تولید فکر، دانش و فناوری‌های نوظهور، اقتدارآفرین و مرجع‌ساز برشمرد و تأکید کرد: انجام این دو کار مهم می‌تواند این دانشگاه را به مرتبه «مرجعیت علمی» ارتقاء دهد.

وی در ادامه بیان کرد: دانشگاه امام حسین (ع) با سایر دانشگاه‌ها وجه تمایزی دارد و آن «پاسداری و حفاظت از انقلاب اسلامی» است؛ پس پاسداری از انقلاب، سومین کار و مأموریت مهم این دانشگاه است که برای اجرای این ماموریت بزرگ، دو نکته مهم ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های مطلوب و مورد نیاز به دانشجویان دوره‌های ارشد تا دکترا و مهم دانستن موضوع خودسازی را باید مد نظر قرار داد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با تأکید بر اهمیت مبحث «خودسازی» عنوان کرد: دانشجویان بایستی «تهذیب نفس» را سرلوحه کار خویش قرار دهند و سطح اعتقادی و شایستگی‌های خودشان را نسبت به قبل از ورود به دانشگاه جامع امام حسین (ع) ارتقاء دهند.

حسنی آهنگر در ادامه فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری، «شرط اصلی اثرگذاری جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب را خودسازی» بازگو کرد و گفت: شما دانشجویان باید جای خود را در موضوع مهم خودسازی پیدا کنید و نسبت خود با خدا، نسبت به خودتان، نسبت به خانواده، محیط و جامعه را بشناسید و وظایفتان در قبال آن‌ها را بدانید و بدان عمل کنید. اگر شما دانشجویان این «پنجگانه‌ی اثرگذار» را خوب آموزش ببینید و مطالعه و برنامه‌ریزی کنید، قطعاً به جایگاه مطلوب خواهید رسید.

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام «پاکیزه» مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جامع امام حسین (ع) نیز در این مراسم، با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص انتظار معظم‌له از جوانان در سه زمینه «تحصیل، تهذیب و ورزش» عنوان کرد: دانشجویان صرفاً به دنبال کسب مدرک نباشند و علاوه بر تحصیل دروس دانشگاهی، تفکر نو و ایده‌های خلّاقانه را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع امام حسین (ع) حکم امام سپاه را دارد و قرار است دانشگاهی تمدن‌ساز و تراز انقلاب اسلامی باشد، دانشجویان را به تهذیب و مراقبت نفس فرا خواند و به آن‌ها تأکید کرد که در تحول علمی و تعالی معنوی که همانا شعار این دانشگاه است، اهتمام ورزند.

حجت‌الاسلام پاکیزه به اهمیت نماز اول وقت و انس با قرآن و ادعیه و نیز شرکت در مجالس اهل بیت (ع) تاکید و به دانشجویان سفارش کرد که به دروسِ معارف اسلامی توجه بیشتری داشته باشند؛ چرا که آشنایی با معارف اسلام به ارتقاء سطح اعتقادی و باور قلبی کمک شایانی می‌کند.

وی ورزش، سلامت روح و جسم و آمادگی جسمانی را مهم خواند و خاطرنشان کرد: «سربازان عصر ظهور»، بایستی به سلامت روح و جسم خود، توجه لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام پاکیزه گفت: حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جامع امام حسین (ع)، آمادگی لازم را دارد تا به هرگونه شبهات فقهی، سیاسی، علمی پاسخ دهد و همچنین در زمینه مشاوره خانوادگی و تحصیلی، خدمتگزار دانشجویان عزیز باشد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار