سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

دولت لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تا ۱۵ آذر تقدیم مجلس کند

موسوی گفت: دولت باید لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تا ۱۵ آذرماه امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی کند تا همکاری جدی بین مجلس و دولت صورت گیرد.
کد خبر: ۴۸۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ - 10October 2021

دولت باید لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تا ۱۵ آذر تقدیم مجلس کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس اظهار داشت: امروز مجلس جلسه غیرعلنی با حضور میرکاظمی برگزار کرد که گزارش شاخص‌های کلان اقتصادی کشور و روند اجرای بودجه ۱۴۰۰ و آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت آن ارائه شد.

بعد از صحبت‌های میرکاظمی تعدادی از نمایندگان از جمله روسای کمیسیون‌های اقتصادی مطالبی درباره وضعیت بودجه و ضرورت اصلاح ساختار بودجه ارائه کردند.

وی ادامه داد: بعد از آن مجدداْ میرکاظمی توضیحاتی در رابطه با برنامه‌های دولت جدید جهت اصلاح ساختار بودجه ارائه کرد و بر همکاری بین مجلس شورای اسلامی و دولت تاکید نمود.

سخنگوی هیئت رئیسه ادامه داد: آقای قالیباف جمع‌بندی را ارائه کرد مبنی بر این‌که با توجه به روند موجود در بودجه سال ۱۴۰۰ به اصلاح ساختار نیاز داریم و باید این کار قبل از پایان سال صورت گیرد امری که مستلزم همکاری بین مجلس شورای اسلامی و دولت است. برای بررسی بودجه ۱۴۰۱ نیز به اصلاح آیین‌نامه داخلی نیاز داریم، قرار شد در هفته‌های آینده در صورت موافقت نمایندگان این کار صورت گیرد تا بستر حقوقی برای اصلاح ساختار بررسی بودجه انجام شود.

موسوی اضافه کرد: دولت باید لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تا ۱۵ آذرماه امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی کند تا همکاری جدی بین مجلس و دولت صورت گیرد. باید بودجه در یک روند دقیق و منطبق با سیاست‌های کلی برنامه باشد و مشکلات موجود در آن رفع شود.

سخنگوی هیات رئیسه همچنین اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در روز سه‌شنبه میزبان بذرپاش رئیس دیوان محاسبات برای ارائه گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۹ است. دیوان محاسبات کار بسیار خوبی انجام داد که چهارماه قبل از موعد قانونی گزارش را به نمایندگان ارائه کرد که فرصتی برای آسیب‌شناسی بودجه برای مجلس فراهم شد.

وی افزود: هچنین مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه میزبان امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برای ارائه گزارش درباره مسائل و تحولات منطقه است که بخشی از آن به صورت علنی و بخشی دیگر به صورت غیرعلنی است.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها