نجات مهاجر آلمان با رشادت‌های مدافعان حرم منتشر شد

«دیپورت» روایت سفر یک مهاجر به آلمان و اسارت در سوریه که در نهایت با رشادت مدافعان حرم آزاد شد، منتشر شد.
کد خبر: ۴۸۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ - 11October 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «دیپورت» خاطرات پیمان امیری نوشته علی اسکندری چاپ شد. این کتاب روایت زندگی پیمان امیری یکی از صد‌ها جوانی است که تصمیم می‌گیرد به خاطر مشکلات کاری و درآمد و به امید زندگی بهتر به آلمان مهاجرت کند، اما در خلال این سفر پیشامد‌های عجیبی را تجربه می‌کند، در سوریه اسیر می‌شود و در نهایت با رشادت مدافعان حرم آزاد گشته و به کشور دیپورت می‌شود.

کتاب در شش فصل نوشته شده‌است. در فصل اول نویسنده با ظرافت خاصی اوج داستان و لحظات گرفتاری راوی در زندان را روایت کرده که مخاطب را به ادامه خواندن کتاب ترغیب می‌کند. در فصل دوم در یک فلش بک سینمایی داستان روزی روایت می‌شود که روای تصمیم به مهاجرت می‌گیرد و پس از خداحافظی عجولانه با مادر و خواهر و برادر کوچکش بدون اجازه و دیدن پدر از ایران خارج می‌شود. داستان از لحظۀ تصمیمم تا خروج از کشور، اتفاق‏ها و دیدار‌های استانبول، دوستان و همراهان عراقی و سوری، اتفاق‏‌های یونان، بازگشت به ترکیه، انتقال به سوریه و شهر ادلب به صورت متوالی ادامه می‌یابد تا در فصل شش چگونگی آزاد شدنش را شرح دهد و اعتراف کند که چگونه در دمشق هوان کرمانشاه به سرش زده بود و اینکه از بالای طاق بستان شهر را ببیند.

اسکندری در مقدمه کتاب را به دوست شهیدش اصغر پاشاپور تقدیم کرده و می‌نویسد: وقتی ساعت‏‌ها مشغول مصاحبه کردن با پیمان امیری بودم، او نمی‏‌دانست بخش مهمی از سرنوشتش با اصغر گره خورده است. او فقط سید را دیده بود که مدیریت و فرماندهی آن عملیات پیچیده را به عهده داشت. نمی‏دانست اگر حمایت‌‏ها و پشتیبانی اصغر نبود، سرنوشتش این‏گونه رقم نمی‏خورد. اصغر پاشاپور (ذاکر)، پس از سال‏‌ها مجاهدت، دور از وطن در ۱۳۹۸/۱۱/۱۳ و یک ماه پس از شهادت سردار آسمانی خود، حاج قاسم سلیمانی، به او ملحق شد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«کلاً ده دقیقه طول کشید؛ ده دقیقه‏‌ای که یک عمر گذشت. از ترس داشتم قالب تهی می‏کردم. توی افکار خودم بودم که یک نفر زیر بغلم را گرفت و گفت: «قوم.» جایی را نمی‏دیدم. او به‏زحمت کمک کرد و از پشت وانت پایین آمدم. وارد خاک سوریه شده بودم و آنجا معبر باب‏‌الهوی در کشور جنگ‏زده سوریه بود! مقصد و هدفم اروپا و آلمان بود، بهشت آرزوهایم آنجا بود و کلی برنامه داشتم، ولی الان در یکی از خطرناک‏ترین مناطق کرۀ زمین بودم.»

این کتاب با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه و در ۱۶۴ صفحه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده‌است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار