اعطای نشان فداکاری به شهید «ذهتابچی»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «اسماعیل ذهتابچی» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۸۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ - 13October 2021

اعطای نشان فداکاری به شهید «اسماعیل ذهتابچی»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «اسماعیل ذهتابچی» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و ازخودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

بنابراین گزارش، شهید اسماعیل ذهتابچی در سال ۱۳۲۲ در شهرستان بروجرد دیده به جهان گشود. در سال ۱۳۴۳ وارد نیروی دریایی شد و پس از تکمیل تحصیلات به‌منظور کسب مهارت‌ها و تخصص‌های لازم به خارج از کشور اعزام شد.

پس از مراجعت به کشور و خدمت در پایگاه هوادریا بوشهر، با احراز شایستگی‌های لازم، برای سپری کردن دوره‌های تکمیلی به خارج از کشور اعزام شد. شهید گران‌قدر پس از بازگشت به میهن در سمت‌های کلیدی و حساس به انجام وظیفه پرداخته که ازجمله آن‌ها می‌توان به ریاست دایره طرح و آمار ناوگان بندرعباس و فرماندهی «گروه رزمی آبی-خاکی» اشاره کرد.

سرانجام وی در تاریخ ۷ آبان ۱۳۶۰ بر اثر اصابت موشک به بالگرد به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها