مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر خبر داد؛

ثبت 5 اثر از دوران دفاع ‌مقدس خرمشهر در فهرست آثار فرهنگی کشور

عریضاوی گفت: به لطف خدا و با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری خرمشهر پنج اثر از دوران دفاع ‌مقدس خرمشهر در فهرست آثار فرهنگی کشور ثبت شد.
کد خبر: ۴۸۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷ - 13October 2021

ثبت 5 اثر دیگر از دوران دفاع ‌مقدس خرمشهر در فهرست آثار فرهنگی کشوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «عبدالامیر عریضاوی» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر امروز در جلسه بررسی برنامه های هفته دفاع مقدس خرمشهر اظهار داشت: با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری خرمشهر پنج اثر از دوران دفاع ‌مقدس خرمشهر در فهرست آثار فرهنگی کشور ثبت شد.

وی افزود: این آثار شامل ساختمان گمرک خیابان فردوسی خرمشهر، شواهد دفاع‌ مقدس در مسجد سیدالشهدا خرمشهر، مدرسه دریابد رسایی خرمشهر، مکان پل‌نو و اولین خاکریز دفاع مقدس خرمشهر و شواهد دفاع مقدس در پادگان دژ خرمشهر است که به تازگی به ثبت ملی رسیدند.

عریضاوی گفت: با احتساب آثار ثبت شده جدید در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی، آثار ثبت شده خرمشهر تاکنون به ۱۴ اثر رسید. پروسه تهیه پرونده های ذکر شده نیازمند مطالعه و جمع آوری اسناد و مدارک بود که بیش از ۱۰ ماه این کار طول کشید.

وی هدف اصلی از ثبت ملی آثار دوران دفاع مقدس را حفظ مکان خاطره ها و رویدادهای و شواهد باقی مانده برای آیندگان دانست و گفت: نسل امروز و فردا باید ردپای حماسه های دوران دفاع مقدس را ببینند و لمس کنند و این امر ما را وادار می کند که به بهترین شکل ممکن از این آثار و اسناد محافظت کنیم. ۱۰ پرونده دیگر آثار باقی مانده از دوران دفاع مقدس در خرمشهر تهیه شده و آماده ارایه و ثبت در فهرست آثار میراث فرهنگی کشورند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها