رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی خبر داد؛

رونمایی از دائرةالمعارف دفاعی و امنیتی تا پایان سال ۱۴۰۰/ تشکیل بانک اطلاعاتی از پایان‌نامه‌های حوزه دفاعی و امنیتی

سرلشکر صفوی با بیان اینکه اولین جلد دائرةالمعارف دفاعی و امنیتی که مرکب از ۶۰۰ مدخل است تا پایان سال رونمایی خواهد شد، گفت: این دائرةالمعارف تاکنون پیشرفت ۶۰ درصدی داشته است.
کد خبر: ۴۸۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ - 14October 2021

رونمایی از دائرة المعارف دفاعی و امنیتی تا پایان سال ۱۴۰۰/ تشکیل بانک اطلاعاتی از پایانامه‌های حوزه دفاعی و امنیتی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حاشیه برگزاری اولین نشست شورای راهبردی این پژوهشگاه، اظهار داشت: شورای راهبری پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پس از هیأت امناء پژوهشگاه بالاترین سطحی است که فرماندهان، مدیران و مسئولان نیرو‌های مسلح، مراکز پژوهشی کشوری و سازمان‌هایی که در رابطه با علوم و معارف دفاع مقدس در امر پژوهش فعال هستند، تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این نشست، انتظارات پژوهشگاه در حوزه تعامل و همفکری در پروژه‌های راهبردی جبهه مقاومت، امنیت داخلی، مرکز دائرةالمعارف امنیتی و انقلاب اسلامی و نیز حوزه مربوط به جنگ‌های نامنظم مطرح و اعضای شورا پیرامون آن تبادل نظر پرداختند.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: در این نشست از حاضران خواسته شد که برای مشارکت علمی در اولین جلد دائرةالمعارف دفاعی امنیتی که مرکب از ۶۰۰ مدخل است، شرکت کنند؛ این دائرةالمعارف تاکنون پیشرفت ۶۰ درصدی داشته است و تا پایان سال جاری، اولین دائرةالمعارف دفاعی امنیتی با همکاری سایر مراکز که دانشنامه‌نویسی می‌کنند، رونمایی می‌شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: دائرةالمعارف دفاعی امنیتی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی ترجمه می‌شود و جلد‌های بعدی این دائرة‌المعارف در آینده آماده و چاپ خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این نشست، اعضا پیشنهاد دادند که بانک اطلاعاتی جامعی از تمامی رساله‌ها، پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های حوزه دفاعی، امنیتی و جبهه مقاومت تشکیل شود تا از موازی‌کاری در این حوزه جلوگیری به عمل آید.

سرلشکر صفوی در پایان ابراز امیدواری کرد که این شورا بتواند پشتوانه‌ای برای نظریه‌پردازی در حوزه‌های راهبردی دفاع، امنیت و جبهه مقاومت برای این پژوهشگاه باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار