معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی خبر داد؛

ارائه خدمات به ۲۷ هزار مصدوم تصادفات از سوی سازمان بهزیستی

«رضوانی مدنی» با بیان اینکه سازمان بهزیستی به ۲۷ هزار مصدوم تصادفات خدمات ارائه می‌دهد، گفت: هم‌اکنون بیش از یک میلیون و ۶٠٠ هزار معلول تحت پوشش هستند که از این تعداد ٢٧ هزار نفر در تصادفات دچار آسیب نخاعی شدند.
کد خبر: ۴۸۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ - 14October 2021

ارائه خدمات به ۲۷ هزار مصدوم تصادفات توسط سازمان بهزیستی

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «فاطمه رضوان مدنی» معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی امروز (پنجشنبه) در همایش یادبود قربانیان سوانح ترافیکی که در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهار داشت: حوادث ترافیکی از علت‌های عمده جان‌باختن افراد پنج ساله تا ٢٩ ساله است.

وی با بیان اینکه براساس آمار سازمان جهانی بهداشت یک میلیون و ٣۵٠ هزار نفر جان خود را در حوادث ترافیکی از دست می‌دهند و ٢٠ تا ۵٠ میلیون نفر نیز دچار مصدومیت می‌شوند، افزود: در کشور‌های دارای درآمد پایین و متوسط میزان آسیب‌های ناشی از تصادف بیشتر است.

رضوان مدنی ادامه داد: میانگین سن افرادی که در حوادث رانندگی در ایران دچار آسیب می‌شوند، ۳۵ سال است؛ همچنین در دو دهه اخیر سالانه حدود ٢٠ هزار نفر فوتی و ۵٠٠ هزار نفر مصدوم بر اثر تصادفات داشته‌ایم.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: یکی از مشکلات حوادث ترافیکی، آسیب‌های نخاعی است؛ چرا که کیفیت زندگی، اشتغال و ارتباط فرد دچار مشکل می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار‌ها افراد زیادی در تصادفات دچار ضایعه می‌شوند و می‌طلبد اقدامات خوبی برای آن‌ها انجام دهیم، افزود: ما در ارتباط با معلولیت‌ها اقدامات مختلفی انجام می‌دهیم که آموزش در پایه دهم و یازدهم یکی از این اقدامات است؛ همچنین می‌طلبد ما در کنار هم با همکاری سایر نهاد‌ها درصدی از بودجه خود را برای فرهنگ‌سازی در جامعه به کار گیریم.

رضوان مدنی اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از یک میلیون و ۶٠٠ هزار معلول تحت پوشش قرار دارند که از این تعداد ٢٧ هزار نفر در تصادفات دچار آسیب نخاعی شده‌اند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه به تمام کسانی که بر اثر تصادفات بسترگرا شدند، یک میلیون تومان پرداخت می‌کنیم، گفت: البته این خدمات کافی نیست و باید کاری کنیم که این افراد زندگی بهتری داشته باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار