نماینده ویژه آمریکا برای رایزنی درباره ایران به منطقه می‌آید

نماینده آمریکا در امور ایران طی روز‌های آینده برای رایزنی درباره برنامه هسته‌ای ایران به امارات عربی متحده، عربستان سعودی و قطر سفر می‌کند.
کد خبر: ۴۸۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸ - 14October 2021

نماینده ویژه آمریکا برای رایزنی درباره ایران به منطقه می‌آید

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در راستای تلاش‌های مقام‌های دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای فضاسازی علیه ایران و مقصر جلوه دادن جمهوری اسلامی برای هرگونه شکست احتمالی در مذاکرات «وین» برای احیای برجام، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران قصد دارد ظرف چند روز آینده برای بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران و طرح‌های جایگزین در صورت شکست مذاکرات وین، به امارات عربی متحده، قطر و عربستان سعودی سفر کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی «المانتیور»، رابرت مالی طی مراسمی در اندیشکده «کارنگی» با لحنی محتاطانه درباره بازگشت دولت بایدن به برجام گفت: «تمامی چیز‌هایی که از شرکای خود می‌شنویم. درباره نگرانی‌هایی که در خصوص برنامه هسته‌ای ایران دارند، نه‌تنها تشدید شده است، بلکه در نتیجه خروج از برجام ایجاد شده است؛ بنابراین فکر می‌کنیم که بازگشت (به برجام) همچنان بهترین برآیند باشد، اما ما واقع‌بین هستیم».

مقام‌های آمریکایی بار‌ها در مناسبات مختلف با شانه خالی کردن از بار مسئولیت واشنگتن در قبال تعهداتی که باید برای بازگشت به برجام ایفا کند، توپ را به زمین ایران انداخته‌اند و مدام از گزینه‌های جایگزین برای روزی که مذاکرات وین شکست بخورد، صحبت به میان می‌آورند.

المانیتور نیز در این‌خصوص گزارش کرد که سفر نماینده آمریکا به منطقه خلیج‌فارس همچنین بر گزینه‌های احتمالی به منظور کنترل برنامه هسته‌ای ایران در صورت عدم دستیابی به توافق در مذاکرات وین، متمرکز خواهد بود.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها