فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز:

ایمان مردم قوی‌تر از تسلیحات نظامی است

سرهنگ «پوراسماعیل» گفت: اخلاص شهدا باعث شد تا عرصه‌ جنگ و معادلات آن عوض شود؛ ایثار، شجاعت و شهامت رزمندگان سبب شد تا افرادی که تسلیحات نظامی را عامل موفقیت در جنگ قلمداد می‌کردند، بدانند که ایمان مردم قوی‌تر از هر چیزی است.
کد خبر: ۴۸۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹ - 17October 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، سرهنگ «حسین پوراسماعیل» فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای شرکت پالایش نفت تبریز، اظهار داشت: در جنگ سال ۱۳۵۹، دولت‌هایی برای از بین بردن کشور و تحت تاثیر قرار دادن نظام سیاسی آن متحد شدند؛ هدف اصلی جنگ، تحمیل اراده و از بین بردن نظام سیاسی کشور بود تا حدالامکان این نظام و دولت از لحاظ سیاسی و وابستگی در اختیار دولت متهاجم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: جنگی که ضد مردم ایران اسلامی اتفاق افتاد، نابرابر بود؛ اگر شرایط جمهوری اسلامی را با دولت متهاجم مقایسه کنیم، به طور آشکارا به این مسئله پی می‌بریم؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب تازه شکل گرفته بود، مناقشات سیاسی تمام نشده و دولت کاملا استقرار نیافته بود، قریب به ۱۲ هزار از ارتشیان و مستشاران آمریکایی و انگلیسی کشور را ترک کرده بودند، سپاه تازه شکل گرفته بود و از انسجام نظامی خاصی برخوردار نبود، اما کشور عراق ۱۲ لشکر زرهی تمام، تیپ‌های مستقل، بالگرد جنگی و با تمام تجهیزات از جمله دلار کشورهای عربی و تسلیحات نظامی کشورهای اروپایی، جنگ نابرابری را شروع کرد که از اول انقلاب، مردم ایران زیر فشار تحریم بودند و تا الان نیز ادامه دارد.

وی افزود: تنها کشوری که به ایران کمک کرد، سوریه بود، سوریه علیرغم اینکه به دلیل قرار گرفتن در مسیر اروپا و ترانزیت کالا، از نظر اقتصادی متضرر می‌شد، اما به کشورهای متهاجم راه نداد، البته برخی از کشورها مانند لیبی نیز تاحدودی حمایت کردند. 

سرهنگ پوراسماعیل گفت: ۴۷ کشور به طور مستقیم با ایران می‌جنگیدند؛ ایران از نظر اقتصادی در جریان انقلاب تعطیل شده بود و از لحاظ نظامی و سیاسی شکل نگرفته بود و تازه می‌خواست که شکل بگیرد، اما در مقابل، کشور متهاجم از امکانات خوبی برخوردار بود.

وی بیان کرد: عاملی که باعث شد تا ملت ما در مقابل هجمه‌ی دشمن ایستادگی کند و حتی وجبی از خاک را به دشمن ندهد، اخلاص مردم و رزمندگان بود که سبب شد تا مردم علی‌رغم مشکلات زیاد در جبهه‌ها حاضر شده و به فرمان حضرت امام(ره) لبیک گویند.

وی یادآور شد: با بررسی تاریخ ۲۰۰ ساله‌ی ایران پی می‌بریم، هر زمانی که هجمه‌ای به کشور وارد شد، در اثر بی‌لیاقتی شاهان آن دوره، قسمتی از خاک ایران جدا شد؛ لذا این نتیجه را می‌گیریم که به علت الهی بودن این عمل و برای اینکه در راستای رضایت خداوند متعال بود، خداوند رحمت خود را شامل حال ما کرد.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز متذکر شد: اخلاص شهدا باعث شد تا عرصه‌ی جنگ و معادلات آن عوض شود؛ ایثار، شجاعت و شهامت رزمندگان سبب شد تا محاسبات بین المللی افرادی که تسلیحات نظامی را عامل موفقیت در جنگ قلمداد می‌کردند، بدانند که ایمان مردم قوی‌تر از موشک، توپ و تانک است.

وی اضافه کرد: عظمت ۴۲ ساله‌ی جمهوری اسلامی نیز مدیون شجاعت و شهامت ملت است، طبق صحبت‌های الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان باید به آنها تذکر داد تا کشورها و نفراتی که توسط آمریکا و اسرائیل به چاه افتادند را به یاد آورند. این افراد باید مواظب صحبت‌های خود باشند و حد و اندازه‌ی خود را حفظ کنند و بدانند در حدی نیستند که برای کشور ما خط و نشان بکشند.

سرهنگ پوراسماعیل گفت: بر اساس آیات قرآن، باید تاریخ را خواند و دید که در گذشته چه اتفاقی افتاده است و سرنوشت کشورهایی که دلبند و پایبند سیاست آمریکا و اسرائیل بودند، چه شده است.

وی با اشاره به آیه‌ی ۱۱۱ سوره‌ی توبه بیان کرد: خداوند جان و مال مومنان را خریداری می‌کند و در عوض، بهشت برین که پاداش انسان‌های صالح و علما است، به آنها می‌دهد، انسان‌هایی که کار و اعمال آنها خالص باشد، شهید می‌شوند؛ همه نمی‌توانند که به مقام شهادت نائل شوند، خداوند متعال شهدا را گلچین کرده و قطعا عامل برتری دارند که منجر به شهادت آنها شده است.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز تاکید کرد: در حدیث قدسی در شأن شهدا که پیامبر اکرم(ص) آن را از خداوند نقل می‌کند، گفته شده است که هر کس در جستجوی من باشد، من را می‌یابد، هرکس مرا بیابد، می‌شناسد و هرکس بشناسد، دوستی می‌کند و هرکه دوستم دارد، عاشق او می‌شوم  و به هر که عشق بورزد، عاشق او می‌شوم، به هرکسی که عاشق او شوم، او را می‌کشم و اگر بکشم، دیه می‌دهم و دیه او من هستم. شهدا زنده‌، پابرجا و شاهد و ناظر اعمال ما در این دنیا و دنیای دیگر هستند و از ما سوال و جواب خواهند کرد، خوشا به حال افرادی که در مسیر شهادت واقعی قدم برمی‌دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها