رئیس انجمن ناشران کودک و نوجوان:

رتبه بندی ناشران ضروری است

فریدون با بیان اینکه از بین ۱۶ هزار و ۸۰۰ مجوز داده شده به ناشران، شاید ۱۰۰ تای آن‌ها فعال باشند گفت: رتبه بندی ناشران حتی با وجود خطا‌های احتمالی نیز باید انجام شود.
کد خبر: ۴۸۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶ - 17October 2021

رتبه بندی ناشران ضروری است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عبدالعظیم فریدون» رئیس انجمن ناشران کودک و نوجوان و مدیر مسئول انتشارات محراب قلم در گفت‌وگویی با بیان اینکه بخش عمده وزارت فرهنگی به کار‌های اداری مربوط می‌شود، اظهار داشت: از بین ۱۶ هزار و ۸۰۰ مجوز داده شده به ناشران، شاید تنها ۱۰۰ تای آن‌ها فعال باشند و سایرین به دلیل استفاده از قوانین فرهنگی و داشتن پرستیژ فرهنگی مجوز نشر دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حمایت وزارت ارشاد از ناشران تنها در قالب خرید چند جلد کتاب خلاصه می‌شود تصریح کرد: وزارت ارشاد باید ناشران را با حمایت‌های مادی و معنوی، رتبه بندی نماید تا بتواند خروجی مثبتی داشته باشد.

مدیر مسئول انتشارات محراب قلم سرکار آمدن فردی از بدنه نشر در وزارت فرهنگ را اتفاق خوبی دانست و خاطرنشان کرد: نمی‌توان رتبه بندی نکرد و حتی با وجود خطا‌هایی که دارد از نبودن آن بهتر است.

فریدون نشر حداقل ۴ کتاب را شرط تمدید پروانه ناشران دانست و اضافه کرد: تا کنون هیچ پروانه‌ای لغو نشده چرا که دادن آن بر عهده وزارت ارشاد و لغو پروانه با قوه قضائیه است.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه‌ها کار‌های صنفی می‌کنند و رابط بین بدنه نشر و دولتند در حالی که کار انجمن‌ها تخصصی است و به موضوع‌های تخصصی می‌پردازند، اما چون مدیریت آگانه‌ای نسبت به موضوع نبود، تشکل‌ها کنار رفتند و اتحادیه‌ها جایگزین شدند؛ هیچ کدام از این دو به تنهایی نمی‌توانند نقش ایفا کنند و باید در کنار هم باشند و اگر کسی بتواند این دو را در کنار هم سازمان دهد، اتفاق مطلوبی رخ می‌دهد.

رئیس انجمن ناشران کودک و نوجوان در رادیو گفتگو با اشاره به چاپ ۱۳ میلیون کتاب کودک و نوجوان در سال اظهار کرد: با توجه به تعداد کودکان و نوجوانان، گاهی حتی یک جلد در سال برای آن‌ها چاپ نمی‌شود.

فریدون از عدم مدیریت درست و عدم تببین سیاست گذاری در این حوزه یاد کرد و گفت: گرفتاری‌ها و مشکلات امروز به دلیل مدیریت نادرست و عدم سیاست گذاری است.

منبع: رادیو گفت‌وگو 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها