مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم:

«گفتمان فاطمی» ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

«‌صدیق‌تقی‌زاده» گفت: اجرای طرح شبکه‌سازی گفتمان فاطمی، حفظ و ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت در جامعه است و ما باید بتوانیم آن را به نسل‌های آینده نیز منتقل کنیم.
کد خبر: ۴۸۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ - 18October 2021

«گفتمان فاطمی» ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «صدیقه صدیق‌تقی‌زاده» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم در نشست شبکه‌سازی گفتمان فاطمی که با حضور رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد، اظهار داشت: در همه جوامع بشری یک سری ارزش‌هایی وجود دارد که پایه و بنیان آن جامعه را تشکیل می‌دهد و اهمیت این ارزش‌ها به گونه‌ای است که آن جامعه هویت و حیات اجتماعی سیاسی خودش را در پای بندی به آن ارزش‌ها و انتقال به نسل‌های بعدی می‌داند.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز دارای ارزش‌های بی بدیلی است که مشابه آن را در هیچ جای دیگر نمی‌توان یافت، عنوان کرد: به برکت انفاس قدسی حضرت امام (ره) و منظومه فکری ایشان، یک سری اصطلاحات و سبک زندگی عجین شده با ایثار و گذشت و فداکاری و گمنامی دیدیم که شاخص‌ترین آن، جهاد و شهادت و ایثار است و نمونه آن در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود.

صدیق‌تقی‌زاده با تاکید بر این نکته که ما به شدت به ترویج این نوع فرهنگ در جامعه نیاز داریم، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس، برگ زرینی از حضور زنان در عرصه‌های مختلف جامعه را شاهد بودیم و اگر نبود همت و تلاش و فداکاری و مقاومت این بانوان، قطعا چنین مقاومت پیروزمندانه‌ای در طول هشت سال دفاع مقدس شکل نمی‌گرفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما باید در این راستا باشد که سبک زندگی غنی و ارزشمند مبتنی بر ایثار و شهادت و فداکاری را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی گفت: انتقال این فرهنگ در سایه تکریم خانواده‌های معظم شهدا، بیان خاطرات و ثبت تاریخ شفاهی آن‌ها و تبین این نوع سبک زندگی برای نسل آینده امکان پذیر است.

این مسئول با بیان این نکته که عبور از بحران‌هایی همچون کرونا در نتیجه همبستگی اجتماعی است که در سایه مشارکت آحاد افراد جامعه حاصل می‌شود، ادامه داد: اگر توانستیم از بحران کرونا عبور کنیم، به طور قطع مدیون تلاش قشر عظیم بانوان هستیم در عرصه‌هایی همچون حضور در کادر درمان و پشتیبانی از خانواده‌های آسیب یده و مهمتر از همه، داشتن روحیه امید و تزریق آن به خانواده‌ها و نقش آفرینی موثر به عنوان مدیران خانواده به مسئولیت خود عمل کرده اند.

صدیق‌تقی‌زاده با ابراز خرسندی از آغاز طرح شبکه‌سازی گفتمان فاطمی در قم، تصریح کرد: امیدواریم در پرتو اجرای این طرح بتوانیم ارزش‌های ایثار و شهادت را در جامعه ترویج نموده و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم همچنین یاد و خاطره ۶ هزار و ۴۲۸ بانوی شهیده در کشور و ۱۳۸ شهیده استان قم را گرامی داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار