نشست کنگره ملی سرداران و ۳۰۰۰ شهید استان ایلام برگزار شد

نشست کنگره ملی سرداران و سه هزار شهید استان ایلام، به ریاست استاندار ایلام و با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷ - 19October 2021

نشست کنگره ملی سرداران و ۳۰۰۰ شهید استان ایلام برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست کنگره ملی سرداران و سه هزار شهید استان ایلام، به ریاست محمد نوذری استاندار ایلام و با حضور اسدالله تولیده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد.

اسدالله تولیده در این نشست با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنگره سرداران و سه هزار شهید استان مسئول کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا است، اظهار داشت: در طی سال‌های اخیر بیش از ۸۴ هزار اثر فرهنگی جمع‌آوری و بیش از ۱۰ نشست کمیته جمع‌آوری آثار شهدا با هماهنگی کنگره نیز تشکیل شده است.

وی از پالایش و طبقه‌بندی پرونده‌ها و اسناد فیزیکی بر جای مانده از شهدای والامقام استان خبر داد و افزود: آمار شهدا از قبیل یگان، سن، مسئولیت و نحوه شهادت جمع‌آوری و در اختیار دبیرخانه کنگره قرار گرفته است.

تولیده هماهنگی میان ادارات محل اشتغال شهدا را یکی دیگر از اقدامات بنیاد ایلام عنوان کرد و گفت: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ اثر فرهنگی شهدا از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام خاطرنشان کرد: قریب به ۴۰۰ شهید والامقام شناسایی شده که تا کنون هیچ‌گونه اطلاعاتی از آنان در فرهنگ اعلام شهدا وجود نداشت که در سال جاری ثبت و اطلاعات آنان در سیستم وارد شده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها