نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

«علامه بلادی» از رهبران روحانی برجسته در جریان نهضت مشروطه بود

«صفایی بوشهری» با بیان اینکه علاوه بلادی دارای ویژگی‌های خاصی از جمله استبداد ستیز و استعمار ستیز بود گفت: این روحانی مبارز جنوب ایران را متحول کرد و از رهبران روحانی برجسته در جریان نهضت مشروطه بود.
کد خبر: ۴۸۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲ - 19October 2021

«علامه بلادی» از رهبران روحانی برجسته در جریان نهضت مشروطه بودبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» امروز در آیین رونمایی از نسخه‌های خطی تألیف علامه سید عبدالله بلادی بوشهری در برنامه سه‌شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه این علامه مایه افتخار جهان اسلام، تشیع و ایران اسلامی است اظهار داشت: علامه بلادی بوشهری در بحرین سکونت داشت تأثیر فراوانی در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه علاوه بلادی دارای ویژگی‌های خاصی از جمله استبداد ستیز و استعمار ستیز بود گفت: این روحانی برجسته جنوب ایران را متحول کرد و از رهبران روحانی برجسته در جریان نهضت مشروطه بود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه علامه بلادی دارای تألیف بسیاری است تصریح کرد: هر ساله جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری برگزار می‌شود و زمان برگزاری این کنگره 13 آذرماه تعیین شده است. در دبیرخانه این جشنواره آثار پژوهشی علما، طلاب، دانشجویان و استادان در علوم معارف بررسی می‌شود.

صفایی بوشهری با اشاره به حمله انگلیس به بوشهر خاطر نشان کرد: انگلیس چهار بار از مسیر خلیج‌فارس به بوشهر حمله کرد و علامه بلادی بوشهری به‌عنوان برجسته‌ترین روحانی در مقابله با انگلیس در جنبش مشروطیت در نواحی جنوب ایران بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه علامه بلادی بوشهری باتقوا و تسلط کامل به تمامی علوم و چند زبان از جمله ‌عربی‌، انگلیسی، فرانسوی بود گفت: علامه بلادی به علوم طب، نجوم مسلط و فرهنگ ضد استعماری و ضد استبدادی در وجود آن نهادینه بود.

در این مراسم هم‌زمان با هفته وحدت در برنامه سه‌شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی از نسخه‌های خطی تألیف علامه سید عبدالله بلادی بوشهری رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار