رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش عنوان کرد؛

تحقق آرمان جامعه ۱۴ هزار نفری حافظان قرآن کریم در نزاجا

حجت‌الاسلام «صالحی‌نسب» گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری ۱۴ هزار نفر در سطح کارکنان پایور نیروی زمینی ارتش و خانواده آنان مفتخر به حفظ قرآن کریم شوند.
کد خبر: ۴۸۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳ - 20October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم تکریم و معارفه هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی‌های آجا و مدیریت عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا امروز با حضور حجت‌الاسلام «شعبانعلی صالحی‌نسب» رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ ستاد «رضا آذریان» ارشد نظامی آجا در شمال شرق، امیر سرتیپ دوم «ضرغام مرادی» فرمانده لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع)، رؤسای عقیدتی سیاسی یگان‌های نیروی‌های مسلح و پیشکسوت ارتش و پدر شهید مدافع حرم «جواد محمدی» در مجتمع رفاهی ثامن‌الائمه (ع) مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام صالحی‌نسب در این مراسم اظهار داشت: براساس روایات اسلامی انسان‌ها در برابر فرصت‌هایی که در زندگی برایشان به وجود می‌آید به چهار گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول در برابر فرصت‌ها خواب هستند و بعد از مرگ بیدار می‌شوند. گروه دوم تماشاگر هستند، گروه سوم از عمر استفاده حداقلی می‌کنند و گروه چهارم استفاده حداکثری از عمر دارند.

وی افزود: برای استفاده حداکثری از عمر باید به چهار نکته فرصت‌یابی، فرصت‌شناسی، فرصت‌سازی و عدم فرصت‌سوزی توجه ویژه داشت.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در ادامه بزرگترین مشکل انسان‌ها را غفلت از رسالت‌ها عنوان کرد و گفت: اگر انسان‌ها رسالت‌های انسانی، اسلامی، صنفی، انقلابی، شیعی خود را به خوبی به انجام برسانند هرگز جامعه اسلامی با مشکل مواجه نخواهد شد.

صالحی‌نسب تلاش نظام سلطه را برای سیطره بر جهان اسلام مستمر دانست و بیان داشت: براساس آیات قران کریم دشمن به دنبال آن است تا مسلمانان را مثل خود در زمره کفار قرار دهد، همچنین تلاش دارد تا افراد نسبت به سلاحی که در اختیار دارند دچار غفلت شوند.

وی تصریح کرد: رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در ادامه گزارش مختصری از فعالیت‌های سازمان ارائه کرد و گفت: در زمینه حفظ قرآن براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری، ۱۴ هزار نفر در سطح کارکنان پایور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و خانواده آنان باید مفتخر به حفظ قرآن کریم شوند که این رقم بین رده‌های نیروی زمبنی ارتش تقسیم شده است و به صورت ماهیانه نیز گزارش پیشرفت کار به اداره عقیدتی سیاسی نزاجا ارائه می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: براساس گزارش عملکرد شهریور که ارائه شده است، در شش ماهه نخست امسال ۱۰ هزار نفر از کارکنان و خانواده‌ها مفتخر به حفظ قرآن کریم شدند که امیدواریم با پیگیری مستمر عقیدتی سیاسی‌های رده‌های نیروی زمینی ارتش تا پایان سال برنامه‌ریزی انجام گرفته محقق شود.

ارتش در مسیر ارزش‌های اسلامی گام برمی‌دارد

امیر آذریان نیز در این مراسم با اشاره به سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی گفت: برکات معنوی که برای کارکنان پایور، وظیفه و خانواده کارکنان در ارتش متصور است ثمره وجود این سازمان مقدس در ارتش است.

وی ادامه داد: ارتش در همه عرصه‌ها حضور فعالانه‌ای داشته است و این حضور تا آخرین رویداد که انتخابات ریاست جمهوری بود با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات برگ زرین دیگری بر افتخارات ارتش افزود و ثابت کرد ما ارتش فدائیان رهبر هستیم.

ارشد نظامی آجا در منطقه شمال شرق به اهمیت سازمان عقیدتی سیاسی اشاره کرد و گفت: سازمان عقیدتی سیاسی و حفاظت دو بازوی قوی ارتش باعث ارتقای معنوی و رزمی یگان‌های ارتش شدند و این حقیقت ثابت شد که ارتش، مکتبی است و بر پایه معنویت و ارزش‌های اسلامی گام بر می‌دارد.

امیر آذریان تصریح کرد: یکی از اقداماتی که با تدبیر سازمان عقیدتی سیاسی در حال انجام است برگزاری جلسات بصیرتی، هم‌افزایی بود که سطح اگاهی فرماندهان و کارکنان را ارتقا بخشیده است.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی تأکید کرد: ما به سازمان عقیدتی سیاسی افتخار می‌کنیم چون ارتش انقلابی است و در همه مقاطع پرفراز و نشیب انقلاب در کنار مردم بوده است. امروز ارتش در جای‌جای مرزهای ایران اسلامی در کنار مرزبانی ناجا و سپاه پاسداران از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی حراست و حفاظت می‌کنند.

وی با قدردانی از تلاش‌های سیمای خراسان رضوی در انعکاس فعالیت‌های قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، ابراز داشت: با توجه به تغییر ماهیت دشمنی نظام سلطه، لازم است تا نسبت به ارتقای بصیرت و آگاهی بیش از پیش کارکنان پایور و وظیفه برای مقابله با این دسیسه‌ها تلاش شود.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام صالحی‌نسب ضمن قدردانی از تلاش‌های مخلصانه حجت‌الاسلام «حسین سلیمانی» هماهنگ‌کننده پیشین عقیدتی سیاسی‌های آجا و مدیریت عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق، حجت‌الاسلام «علی منصوری‌نیا» را به عنوان هماهنگ‌کننده جدید عقیدتی سیاسی‌های آجا معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها