کارشناس معاونت امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

اعتقاد داشتن به قرآن و سنت شریف نبوی؛ بهترین مؤلفه برای تأمین امنیت

حجت‌الاسلام اردشیری وجه اشتراک اعتقاد داشتن به قرآن و سنت شریف نبوی را بهترین مؤلفه برای تأمین امنیت در منطقه غرب آسیا دانست.
کد خبر: ۴۸۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ - 20October 2021

اعتقاد داشتن به قرآن و سنت شریف نبوی؛ بهترین مولفه برای تأمین امنیت

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علی بهاری اردشیری» کارشناس معاونت امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگویی وجه اشتراک اعتقاد داشتن به قرآن و سنت شریف نبوی را بهترین مؤلفه برای تأمین امنیت در منطقه غرب آسیا دانست و اظهار داشت: در ایامی به سر می‌بریم که سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران در حال برگزاری است و از ۳۹ کشور اسلامی که عمدتاً از غرب آسیا هستند، در این کنفرانس شرکت کردند.

وی بر ضرورت توجه علمای اسلام به وحدت، همراهی و همدلی شیعه و سنی تأکید و بیان کرد: در کشور‌های اسلامی ضروری است به علما، اساتید و فرهیختگان دلسوز توجه شود تا از ایجاد تفرقه دوری شود، زیرا این مسئله مهم سبب دوری از نزاع و درگیری بین اقوام و مذاهب شده و در نتیجه امنیت تأمین خواهد شد.

کارشناس معاونت امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی از شهادت ۸۰ عالم اهل سنت در کردستان گفت و مطرح کرد: این افراد کسانی بودند که در راستای وحدت اسلامی و شعار‌های وحدت آفرین امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی فعالیت کردند. چند سال اخیر شهید شیخ‌الاسلام نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری را ترور کردند و به شهادت رساندند.

وی توجه حکومت‌ها به مسائل و ملزومات اعتقادی مسلمانان را یکی دیگر از مؤلفه‌های ضروری برای جلوگیری از تفرقه و تأمین امنیت عنوان کرد و گفت: در کشور‌هایی که هم شیعه و هم اهل سنت حضور دارند، حکومت‌ها باید به آن توجه کنند. در چند روز گذشته نیز در این راستا رئیس جمهور عبدالسلام کریمی را به‌عنوان مشاور رئیس جمهور در امور سنت قرار دادند.

حجت‌الاسلام بهاری اردشیری با تصریح بر این موضوع که مردم هیچ‌گاه در مسئله شیعه و سنی با هم مشکل ندارند، عنوان کرد: دسیسه‌ها و فتنه‌هایی از سوی دشمنان صورت می‌گیرد که در رأس آن‌ها آمریکا و صهیونیست قرار دارند. توجه به علمای دلسوز، توجه به امر دانش و آگاهی دادن به مردم و مقابله با چهل مهم‌ترین ابزار و راهکار‌ها برای مقابله با تفرقه‌انگیزی به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدید امنیت غرب آسیا محسوب می‌شوند.

وی چهل و نادانی را عاملی مهم برای ایجاد دو دستگی عنوان کرد و افزود: شاهد هستم بعضی از فرقه‌های مذاهب با اینکه یک مذهب مشترک دارند، اما با یکدیگر درگیر هستند، زیرا نسبت به یکدیگر جهل دارند و این موضوع سبب ایجاد ناامنی در منطقه می‌شود. متأسفانه همین مسائل موجب شده است در کشور‌های منطقه شاهد شرایط خوبی از نظر وحدت اسلامی باشیم و حکومت‌ها نیز بعضاً به این مسئله دامن می‌زنند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار