ائتلاف سعودی مسئولیت حمله به صنعاء را بر عهده گرفت

ساعاتی پس از گزارش منابع یمنی درباره شنیده شدن صدای انفجار در صنعاء و حمله به چند منطقه در پایتخت یمن، سخنگوی ائتلاف سعودی رسما این عملیات را برعهده گرفت.
کد خبر: ۴۸۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ - 21October 2021

ائتلاف سعودی مسئولیت حمله به صنعاء را بر عهده گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ساعاتی پس از گزارش منابع یمنی درباره حمله استان صنعاء، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی در این ارتباط بیانیه‌ای صادر کرد.

رسانه‌های یمنی ساعاتی پیش خبر دادند که در منطقه «سعوان» در شمال صنعاء صدای چند انفجار به گوش رسیده که منابع نزدیک به صنعاء‌ خبر دادند جنگنده‌های ائتلاف سعودی به منطقه مذکور حمله کرده‌اند.

بر اساس گزارش امروز (پنجشنبه) خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، سخنگوی ائتلاف رسما این حمله را برعهده گرفته است.

ترکی المالکی مدعی شد که ائتلاف سعودی در ماه‌های گذشته با هدف حمایت از تلاش‌ها و ابتکارات سازمان ملل به منظور دست‌یابی به یک راهکاری سیاسی فراگیر و پایدار در برای بحران یمن «خویشتن‌داری» کرده بود.

منابع یمنی در ماه‌های گذشته بارهای از حملات ائتلاف سعودی در مناطق مختلفی از خاک یمن به ویژه مناطق مرزی شمال این کشور خبر داده بودند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همواره اعلام کرده است که تا زمان تداوم حملات ائتلاف سعودی به یمن، نیروهای این کشور به حملات موشکی و پهپادی خود در عمق خاک عربستان ادامه خواهند داد.

المالکی همچنین ادعا کرد که عملیات مذکور در چارچوب قوانین حقوق‌بشری انجام شده و در جریان آن، اقدمات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب غیرنظامیان اتخاذ شده است.

ادعای این مقام سعودی در حالی مطرح می‌شود که وبگاه خبری «انصارالله» گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی در قالب شش حمله، انبار داروی منطقه سعوان در پایتخت یمن را هدف قرار داده‌اند.

لحظاتی بعد شبکه «المسیره»‌ خبر داد که در جریان این حمله، یکی از نگهبانان آموزشکده نیروهای پلیس شهید و سه نفر دیگر مجروح شده‌اند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

ازصندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که از زمان مداخله ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی در این کشور، ده هزار کودک یمنی کشته یا مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها