ادای احترام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به شهدای ورزش/ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی است

قاضی‌زاده هاشمی در آکادمی ملی فوتبال میهمان ویژه بازی دوستانه بین تیم‌های «منتخب فدراسیون فوتبال» و «پیشکسوتان شهدای چوار ۶۵ ایلام» بود.
کد خبر: ۴۸۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷ - 22October 2021

ادای احترام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به شهدای ورزش/ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (جمعه) در بدو ورود به آکادمی فوتبال با استقبال شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال وارد مرکز ملی فوتبال شد و با اهدای گل به مقام شامخ شهدای ورزش ادای احترام کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنانی پیش از آغاز این بازی دوستانه اظهار داشت: شهدای ورزش ما نمونه‌ها و الگو‌های حقیقی ایثارند که نامشان بر تارک تاریخ ایران می‌درخشد.

معاون رئیس جمهور افزود: حمله ناجوانمردانه دشمن به یک جمع ورزشکار در زمین فوتبال چوار نشانه دئانت و زبونی دشمن و جنایت مسلم علیه مردم غیر نظامی بود که در دوره‌های مختلف به شیوه‌های گوناگونی نمود یافت. دشمنان این کیان به ذره‌ای از اصول انسانی هم پایبند نبوده و نیستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با قدردانی از رئیس فدراسیون فوتبال برای تجلیل از شهدای ورزشکار و نصب یادمان شهدا در مرکز ملی فوتبال اظهار داشت: پاسداشت شهدا و اهتمام به یادمان شهدا و ایثارگران به عنوان الگو‌های ماندگار برای جوانان ما یک ضرورت است و همه دستگاه‌ها باید خود را مسئول بدانند که به پاسداشت ایثار و ازخودگذشتگی شهدا بپردازند چراکه اهمیت و جایگاه ملی ما از ایثار شهداست.

وی در ادامه با استقبال از پیشنهاد درج روز «ورزشکاران شهید» در تقویم رسمی کشور از پیگیری این موضوع در شورای فرهنگ عمومی کشور توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

شهاب‌الدین عزیزی‌ خادم رئیس فدراسیون فوتبال گفت: امسال برای نخستین‌بار از زمان شکل‌گیری فدراسیون فوتبال در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد از کارکنان ایثارگر تقدیر کردیم و به نظرم در همه این سال‌ها این ظرفیت ارزشمند مغفول مانده است.

رئیس فدراسیون فوتبال بیان داشت: فاجعه بمباران زمین فوتبال در چوار یک جنایت علیه بشریت است. شاید به جرأت بتوان گفت که در تاریخ فوتبال نمونه‌ای مانند این فاجعه وجود ندارد و از حافظه تاریخ پاک‌شدنی نیست. باید از همه کسانی که در طول سالیان گذشته تلاش کردند نگذارند این حادثه به فراموشی سپرده شود تشکر کرد. هدف برنامه امروز هم تأکید بر اهمیت همین ماجراست و امیدواریم با حضور دکتر قاضی‌زاده هاشمی کوشش کنیم روز «ورزشکاران شهید» در تقویم رسمی ثبت شود.

در مراسم آغازین این بازی از سوی فدراسیون فوتبال نشان یادبود و پیراهن شماره ۶۵ تیم ملی (به نشانه سال بمباران زمین فوتبال چوار) به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تقدیم شد و همچنین از فرزند شهید «حسین هزاوه» بازیکن تیم چوار که در ۲۳ بهمن ۱۳۶۵ به شهادت رسید به نمایندگی از خانواده شهدای این فاجعه غم‌انگیز تجلیل به عمل آمد.

دیدار دوستانه دو تیم «منتخب فدراسیون فوتبال» و «پیشکسوتان شهدای چوار ۶۵ ایلام» به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش برگزار شد و رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه آن پیشنهاد درج روز «ورزشکاران شهید» در تقویم رسمی کشور را ارائه کرد.

در ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ که دو تیم فوتبال ایلام و چوار در زمین فوتبال چوار در حال بازی بودند هواپیما‌های عراقی در دقیقه ۵۵ بازی زمین فوتبال را بمباران کردند و در جریان این حادثه تعدادی از بازیکنان، کادر داوری، مربیان و تماشاگران به شهادت رسیدند. چنین جنایت جنگی در تاریخ ورزش جهان بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار