تشریح ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی در کردستان

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کردستان گفت: 20 عنوان برنامه همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۸۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ - 25October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، «اصغر عبدی‌فر» مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کردستان در نشست ستاد بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان کردستان، ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی با اشاره از حمایت‌های از همراهی مجموعه آموزش و پرورش استان در اجرای برنامه‌های این حوزه تقدیر کرد و با اشاره به حضور بازرسان کشوری در استان به منظور ارزیابی اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته، گفت: در این بازدید و بررسی اقدامات، بازرسان عملکرد استان را مطلوب ارزیابی و اعلام رضایت کردند.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد حوزه بسیج دانش‌آموزی در هفته دفاع مقدس و جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مومنانه و پویش هم کلاسی مهربان ارائه کرد و گفت: در این برنامه‌ها دو هزار بسته لوازم التحریر، 400 بسته کمک آموزشی، یک‌هزار و 500 عدد کیف و 140 دستگاه تبلت به ارزش 812 میلیون تومان جمع‌آوری و در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کردستان همچنین گزارشی از کمک‌های مومنانه جمع‌آوری شده از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز ارائه کرد و گفت: در مجموع از ابتدای سال‌جاری تا مهرماه، مبلغ یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان کمک جمع‌آوری و توزیع شده است.

به گفته وی، برگزاری دوره توانمندسازی دبیران آمادگی دفاعی استان، طراحی تعداد 200 برگ پوستر با موضوع حجاب و عفاف و پیشگیری از مواد مخدر به منظور چاپ و برگزاری نمایشگاه در سطح شهرستان ها و مناطق برای بازدید دانش‌آموزان و برگزاری همایش فرماندهان حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی استان از دیگر برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در سال‌جاری پرداخت و با بیان اینکه دستورالعمل بزرگداشت این هفته به شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده است،گفت: در مجموع 20 برنامه برای بزرگداشت این هفته پیش بینی شده است.

نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف به خصوص دفاع مقدس

«سعید شعبانی» معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این نشست با تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز، به نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف به خصوص دفاع مقدس پرداخت و گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص نقش آفرینی نسل جوان، باید با همکاری آموزش و پرورش و سپاه، زمینه حضور موثر دانش آموزان فراهم شود.

وی از تعامل و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان در اجرای برنامه‌های مشترک به خصوص برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، راهیان نور دانش‌آموزی و مناسبت‌های مختلف تشکر و ابراز امیدواری کرد که این همراهی در راستای پیشبرد امور تداوم داشته باشد.

زمینه اجرای برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی پیگیری شود

«رشید قربانی» مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم در این نشست به رویکرد آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی تدریجی مدارس در آبان ماه، اظهار کرد: باید متناسب با بازگشایی و حضور دانش‌آموزان در مدارس، زمینه اجرای برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی و یوم‌الله سیزده آبان فراهم و بر اساس دستورالعمل ابلاغی، اقدامات پیگیری شود.

وی توجه به برنامه‌های ارزشی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از تاکیدات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: هم راستا با برنامه‌های آموزشی، باید برنامه‌های تربیتی و فرهنگی در سطح مدارس اجرایی شود.

صدور پیام تبریک مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی، صدور بیانیه تشکل های دانش آموزی به مناسبت یوم الله سیزده آبان ، افتتاح راهیان نور دانش آموزی ( به صورت مجازی) دیدار با خانواده معزز شهید شاخص استان، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، رونمایی از تندیس شهید شاخص استان، برگزاری پویش‌های دانش آموزی در فضای مجازی، تجلیل از دانش آموزان بسیجی نخبه و پذیرفته شده در دانشگاه‌های دولتی در رشته‌های پزشکی و خاص، دیدار مسئولین آموزش و پرورش و سپاه بیت المقدس و تعدادی از دانش‌آموزان بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری مسابقه پیامکی با همکاری صدا و سیمای مرکز کردستان در هفته بسیج دانش‌آموزی و نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی در مدارس استان به مناسبت 13 آبان از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مناسبت‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار