مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان خبر داد؛

تجلیل از ۹ هزار پیشکسوت جهاد مقاومت در کردستان در هفته دفاع مقدس

سردار «مالکی» گفت: تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد مقاومت در سراسر کشور یکی از اقدامات هفته دفاع مقدس بوده که سهم استان کردستان از این تعداد، ۹ هزار نفر است.
کد خبر: ۵۴۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱ - 04September 2022

تجلیل از ۹ هزار نفر پیشکسوتان جهاد مقاومت در کردستان در هفته دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان امروز در ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از اتفاقات عظیم کشور بود و هرچه زمان می‌گذرد بیشتر متوجه عظمت، ازخودگذشتگی و ایثار شهدا و پیشکسوتان جهاد مقاومت خواهیم شد.

وی با بیان اینکه عظمت و اقتدار این نظام از خون پاک شهیدان است، افزود: هر ساله با نزدیک شدن به هفته دفاع مقدس، حماسه‌های جاوید هشت ساله دفاع مقدس در اذهان آحاد ملت ایران بازخوانی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان به سامانه «سادم» دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تمامی سازمان‌ها و ادارات نظامی و انتظامی باید برنامه‌های خود مرتبط با مقاومت و دفاع مقدس را در سامانه الکترونیکی ثبت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت تحت عنوان «سادم»، به‌منظور انسجام‌بخشی فعالیت‌ها، تبادل تجارب و همچنین بانک اطلاعات آماری از فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس ثبت کنند.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۲ کاربر همراه با ۲۷۵ برنامه اجرا شده در سطح استان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

سردار مالکی در بخش دیگر سخنان خود به اقدامات مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس و یادمان شهدای گمنام کردستان اشاره کرد و گفت: تملک زمین، طراحی و نقشه مرکز فرهنگی پایان یافته و آماده تحویل به پیمانکار است علاوه بر آن پیگیری‌های لازم از طریق سپاه صورت گرفته است.

وی افزود: قرار است قرارگاه خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار، ساخت این پروژه را به عهده بگیرند و این امر نیازمند تحقق بودجه مصوب شده به مرکز فرهنگی دفاع مقدس کردستان در سفر ریاست جمهوری به استان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به یادمان شهدای گمنام در کردستان اشاره و تصریح کرد: استان کردستان ۴۹ شهید گمنام و ۱۹ یادمان دفاع مقدس دارد که از این تعداد ۱۳ یادمان آن به بهره‌برداری رسیده ‌و شش مورد دیگر نیز در آینده تکمیل خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح اقدامات در راستای گرامیداشت چهل‌ودومین سالگرد هفته دفاع در کردستان پرداخت و گفت: در استان کردستان ۱۱ ستاد استانی تشکیل خواهد شد که ستاد مرکزی به ریاست استاندار و دبیری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان و مابقی ستادها در سطح شهرستان به ریاست فرمانداران و دبیری سپاه شهرستان‌ها خواهد بود.

این مقام مسئول بیان کرد: تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد مقاومت در سراسر کشور یکی از این اقدامات هفته دفاع مقدس بوده که سهم استان کردستان از این تعداد، ۹ هزار نفر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: به مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس، به صورت نمادین از ۴۲ پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل خواهد شد و مابقی پیشکسوتان توسط نهاد‌ و سازمان‌های وابسته به نیروهای مسلح رصد می‌شود. امسال نیز رژه نیروهای مسلح توسط برادران ارتش همزمان با کشور در سراسر استان برگزار می شود.

انتهای پیام/ شیما صادقی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار