مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان:

تشییع پیکر شهدای گمنام در کردستان

سردار «مالکی» گفت: در سراسر کشور پیکر مطهر ۴۰۰ شهید تشییع خواهد شد که استان کردستان امروز میزبان پیکر مطهر ۸ شهید گمنام در شهرستان‌های سنندج، مریوان، قروه و بیجار خواهد بود.
کد خبر: ۵۶۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ - 26December 2022

کردستان امروز میزبان پیکر ۸ شهید گمنام استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر اررش‌های دفاع مقدس استان کردستان امروز (۵ دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، دهه مقاومت و هفته بصیرت و تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) پیکر مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس در سراسر کشور تشییع می‌شوند.

وی افزود: در سراسر کشور پیکر مطهر ۴۰۰ شهید تشییع خواهد شد که از خیل این شهدای والامقام، استان کردستان میزبان پیکر مطهر ۸ شهید گمنام خواهد بود و ظهر دوشنبه پنجم دی‌ در فرودگاه مورد استقبال مسئولان، پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و همچنین خانواده معظم شهدا قرار خواهند گرفت.
مدیرکل حفظ آثار و نشر اررش‌های دفاع مقدس استان کردستان ادامه داد: مراسم شب وداع با شهدا روز دوشنبه ۵ دی‌ ساعت ۲۰ در مهدیه سنندج با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مراسم تشییع استانی شهدای گمنام، روز ششم دی ماه همزمان با سراسر کشور از ساعت ۱۰ صبح از میدان آزادی به سمت میدان انقلاب برگزار خواهد شد.

سردار مالکی یادآور شد: شهدا در چهار نقطه از استان در ۶ دی‌ماه همزمان با سراسر کشور تدفین می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در شریح این مراسم گفت: پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در حیاط استانداری و سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان در شهرستان سنندج، پیکر ۳ شهید در حوزه علمیه برادران، پارک رضوان و شهر مالوجه شهرستان قروه، پیکر ۲ شهید در حسن‌آباد یاسوکند و پیرتاج شهرستان بیجار و پیکر دیگر شهید والامقام در ارتش شهرستان مریوان تشییع و تدفین خواهند شد.

وی با بیان اینکه شهدا مایه خیر، برکت، قدرت و معنویت هستند، تصریح کرد: شهدا مانند باران رحمت هستند و اتحاد، وحدت و برادری را به همراه خواهند شد و امیدواریم با حضور شهدای والامقام، فتنه‌ای که استکبار جهانی برای ایران اسلامی بوجود آورده است، خاتمه یابد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از شهروندان دعوت کرد در مراسم وداع و تشییع این شهدای گرانقدر حضور یافته و در ترویج فرهنگ زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا سهیم باشند.

سردار مالکی در بخش دیگری از سخنان خود به یادمان شهدای گمنام اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های ما در استان یادمان شهدا است که بودجه دولتی ندارد و ساخت آن به عهده نهاد درخواست دهنده شهدای گمنام است.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان ۲۴ یادمان شهدا دارد، تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری به کردستان از محل اوراق سه میلیارد تومان اعتبار برای ساخت یادمان شهدا در استان اختصاص داد شده که این مبلغ در صورت جذب و تخصیص کاهش خواهد یافت.

مالکی امنیت کردستان را بسیار بالا توصیف کرد و یادآور شد: در دوران دفاع مقدس، کردستان در دو جبهه داخلی و خارجی جنگید اما متاسفانه این استان فاقد یک مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با تلاش مسئولان زمین مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس کردستان در نظر گرفته شده و طراحی آن آماده است اما روند ساخت و بهره‌برداری نیازمند بودجه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار