در سنندج؛

مراسم استقبال از پیکر هشت شهید گمنام برگزار شد

مراسم استقبال از پیکر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس، با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳ - 26December 2022

مراسم استقبال از پیکر هشت شهید گمنام در سنندج برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، آیین استقبال از پیکر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس، امروز (دوشنبه) با حضور استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در کردستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در محل پلیس راه کرمانشاه-سنندج برگزار شد.

سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در این آیین اظهار داشت: امشب در مهدیه سنندج، مراسم وداع با این شهیدان برگزار می شود و فردا در شهرستان های مختلف تشییع و تدفین می شوند.

وی افزود: پیکر مطهر سه شهید در قروه، ۲ شهید در سنندج، ۲ شهید در بیجار و پیکر یک شهید هم در مریوان تشییع و تدفین خواهند شد.

وی خواستار حضور پرشور مردم در آیین تشییع شهدای گمنام شد و ادامه داد: مراسم بدرقه و تشیبع شهدا فردا ساعت ۰۹:۳۰ از میدان آزادی تا میدان انقلاب سنندج برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان یادآور شد: شهدا مایه خیر و برکت، اقتدار، آرامش و معنویت جامعه هستند و حضور در آیین تشییع آنها، توطئه و نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب می کند.

قرار است پیکر مطهر سه شهید پس از تشییع در شهرستان قروه در محوطه حوزه علمیه امام صادق(ع)، پارک رضوان قروه و شهر مالوجه به خاک سپرده شود.

پیکر پاک ۲ شهید هم در حسن آباد یاسوکند و پیرتاج بیجار تشییع و خاکسپاری می شود و پیکر یک شهید دیگر نیر در محوطه ارتش مریوان به خاک سپرده خواهد شد.

پیکر مطهر ۲ شهید گمنام هم در محوطه استانداری و سازمان قضایی نیروهای مسلح در سنندج تدفین می‌شود.

کردستان ۲۴ یادمان شهدای گمنام دارد و ۵۳ شهید گرانقدر در این یادمان‌ها آرمیده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار