آخرین آمار از خانواده شهدا و جانبازان

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در مجموع ۵۶۰ هزار و ۷۰۵ جانباز تحت پوشش بنیاد شهید هستند که از این تعداد ۱۴ هزار نفر قطع عضو بوده و ۷ هزار جانباز با بیماری شدید اعصاب و روان درگیرند.
کد خبر: ۴۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴ - 21October 2013

آخرین آمار از خانواده شهدا و جانبازان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، عبدالرضا عباسپور در گفتوگو با فارس با اشاره به تعداد خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: در مجموع 560 هزار و 705 جانباز تحت پوشش بنیاد شهید بوده که 224 هزار نفر از این جانبازان بالای 25 درصد و 325 هزار نفر هم زیر 25 درصد هستند. 17 هزار نفر هم تعیین درصد نشدهاند و به مرور تعیین درصد میشوند. این افراد سالانه به بنیاد شهید مراجعه میکنند که پس از تحویل لیستها در کمیسیون بررسی میشود.

وی ادامه داد: در جمع ایثارگران حدود 42 هزار و 900 آزاده و بیش از 222 هزار و 205 شهید داریم. آمار والدین شهدا هم حدود 70 هزار پدر شهید هستند و 120 هزار مادر شهید. 64 هزار و 699 همسر شهید داریم و تعداد فرزندان معظم شهدا، پسران 90 هزار و دختران 86 هزار هستند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص تفکیک نوع جانبازی بیان داشت: بیش از 11 هزار و 800 جانباز قطع اندام تحتانی داریم؛ در مجموع 800 جانباز قطع دو طرف اندام تحتانی هستند که عنوان «راست قامتان» به آنها داده شده است.

وی افزود: حدود 3 هزار جانباز اندام فوقانی داریم که 150 جانباز اندام فوقانی دو دست قطع هستند. حدود 60 هزار جانباز شیمیایی داریم که 517 تن از این جانبازان در شرایط سخت ریوی هستند؛ 16 هزار جانباز شیمیایی هم وضعیت متوسط دارند.

عباسپور درخصوص تعداد جانبازان اعصاب و روان یادآور شد: در تعیین درصد جانبازی، ممکن است هر جانباز 2 ـ 5 درصد، جانبازی اعصاب و روان گرفته باشد. اما تعداد جانبازان اعصاب و روان حدود 41 هزار نفر هستند که از این تعداد 7 هزار نفر درصد بالایی دارند؛ یعنی با بیماری شدید اعصاب و روان درگیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: جانبازان قطع نخاعی مربوط به دفاع مقدس حدود 2 هزار و 100 نفر هستند؛ در مجموع 4 هزار تن از جانبازان که دچار عوارض مغزی، قطع عضو و نخاعی هستند، بر روی ویلچر مینشینند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حدود 4 هزار نفر هم جانباز چشمی هستند که 700 تن از این جانبازان «بصیر» بوده و هر دو چشم را از دست دادهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار