برگزاری چهارمین و آخرین سوگواره هنری اربعین

چهارمین دوره از سوگواره هنری اربعین علاوه بر استقبال خوبی که از سراسر کشور به ویژه مناطق و روستاهای محروم صورت گرفت، با استقبالی چشمگیر در بخش بین‌المللی هم مواجه شده است.
کد خبر: ۴۸۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ - 26October 2021

برگزاری چهارمین و آخرین سوگواره هنری اربعینبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آئین اختتامیه چهارمین سوگواره هنری اربعین با حضور شخصیت‌های فرهنگی هنری کشور برگزار شد. طی فراخوان این جشنواره که در مهرماه از سوی فرهنگسرای ارسباران و مسجد متقین محله صدر تهران اعلام شد بیش از ۹۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از مجموع ۷۰۰ اثر در بخش داخلی و ۱۵۰ اثر در بخش بین‌الملل ۲۰ منتخب، معرفی و تقدیر می‌شوند.

چهارمین دوره از سوگواره هنری اربعین علاوه بر استقبال خوبی که از سراسر کشور به ویژه مناطق و روستا‌های محروم صورت گرفت، با ترجمه و انتشار فراخوان به زبان عربی در شبکه‌های اجتماعی و پخش پوستر فراخوان در پیاده روی اربعین امسال، با استقبالی چشمگیر در بخش بین‌المللی هم مواجه شده است.

چنانکه با مدد و عنایت حضرت سیدالشهداء (ع) نزدیک به ۱۵۰ اثر در بخش بین‌الملل از کشور‌های عراق، کویت، عربستان به ویژه بخش شیعه‌نشین قطیف، روسیه و نیز آفریقا به سوگواره ارسال شده است؛ که این مهم علاوه بر اعلام در رسانه‌های رسمی، با تبلیغات مردمی و تلاش و جذب مشارکت جوانان و نوجوانان مسجد متقین در فضای مجازی رخ داده است. ۷۰۰ اثر داخلی شامل همه رشته‌ها یعنی متون ادبی، شعر و دل‌نوشته، فیلم کوتاه، عکس، نماهنگ، پادکست و بخش کودکان می‌شود؛ و بخشش بین‌الملل فقط به عکس اختصاص دارد.

همچنین آثار ارسالی در پنج بخش و با حضور داوران ممتاز ارزیابی شده است، که در رشته شعر استاد احمد بابایی، شاعر نام‌آشنا و انقلابی و خانم‌ها نانی‌زاد و رجایی از شعرا و نویسندگان این حوزه، در رشته دل‌نوشته خانم پناهی، نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با همراهی خانم‌ها ارسلانی و خدابخشی از اساتید ادبیات، در رشته فیلم و عکس (بخش داخلی) آقایان، دادخواه، استاد فلسفه هنر، رحیمی، تهیه کننده صداوسیما، میرزایی، مدیرکل فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری و اصغر کشانی، منتقد سینما و روزنامه نگار و در بخش بین‌الملل استادان مجربی، چون سعید محمودی ازناوه، خدایی و جواد علیزاده قضاوت آثار را بر عهده داشته‌اند. علاوه بر این، ۴۷ نفر از کودکان و نوجوانان در سوگواره شرکت کرده‌اند که از تمامی این عزیزان تقدیر به عمل خواهد آمد.

این آئین پنجشنبه، ۶ آبان از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در سالن همایش‌های فرهنگسرای ارسباران با حضور میهمانانی همچون محمود شالوئی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی، حجت الاسلام دکتر احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، علی فروزانفر، رئیس حوزه هنری و … برگزار می‌شود.

انتهای پیام/120

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار