نماینده مردم در مجلس:

وحدت و بصیرت رمز عبور مسلمانان از همه تنگنا‌ها و سختی‌هاست

حجت‌الاسلام باقری گفت: وحدت و بصیرت و پشتیبانی از، ولی امر، رمز عبور مسلمانان از همه تنگنا‌ها و سختی‌ها است و ملت افغانستان نیز با همین ابزار می‌توانند بر مشکلات فائق آیند.
کد خبر: ۴۸۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶ - 26October 2021

وحدت و بصیرت رمز عبور مسلمانان از همه تنگنا‌ها و سختی‌ هاست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «مهدی باقری» نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس و شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام و مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامی و خطاب به حکومت افغانستان، اظهار داشت: آن کسی که بصیرت دارد اسیر بازی دشمن نمی‌شود و علیه مسلمانان و هم مذهبان خود اقدامی نمی‌کند و همه جهان اسلام از شرق و غرب عالم باید قدر وحدت و بصیرت را بدانند.

وی افزود: به کشور همسایه و ملت دوست و برادر افغانستان توصیه می‌کنم وحدت بین شیعه و سنی را قدر بداند و اجازه ندهد دشمن این تنوع قومی و مذهبی را به ابزاری برای ایجاد اختلاف و ناامنی در این کشور تبدیل کند همینطور قدر همسایگی و همراهی ایران اسلامی که این سال‌ها با آغوش باز و میهمان‌نوازی در کنار این مرد بود را بداند و توصیه رهبری را جدی بگیرد.

حجت‌الاسلام باقری تصریح کرد: این بدترین کار ممکن است که جنگ مذهبی و قومی و بی‌تدبیری در مقابل امنیت اقوام در یک کشور ایجاد شود و دشمنان از این رهگذر بیشترین سوء استفاده را خواهند برد و بی‌شک این وضعیت به نفع ملت و حاکمیت افغانستان نخواهد بود.

وی با بیان اینکه توصیه رهبری به وحدت یک اصل اسلامی است گفت: توجه دادن مقام معظم رهبری به ایجاد وحدت و مودب در افغانستان و همراهی اهل تسنن با شیعیان یک توصیه متعالی اسلامی است و اولین مسئله و مهمترین موضوع برای همه مسلمانان همین رکن است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: منافع امت اسلام در وحدت تأمین می‌شود و نباید گرفتار سیاست‌های دشمن و افراطی‌هایی شوند که مسئول اجرای سیاست دشمن هستند و بی‌توجهی به این موضوع چیزی جز نابودی را به همراه نخواهد داشت.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار