معاون قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا (ص):

شیوه فرماندهی سرداران خراسانی همیشه «ابتکاری» بوده است

سردار «اسدی» گفت: «ابتکار» و «تنوع» در شیوه فرماندهی سرداران خراسانی، یکی از ویژگی‌هایی است که تقریباً در کل کشور منحصر در همین خطه است؛ به‌طوری‌که از رزم چریکی گرفته تا جنگ کلاسیک، فرماندهان خراسان عمدتاً مبدع خلاقانه‌ترین طرح‌ها بودند.
کد خبر: ۴۸۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴ - 27October 2021

سردار سرتیپ «محمدجعفر اسدی» معاون قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا (ص) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، به بیان خاطره‌ای از لحظه شهادت شهید شوشتری پرداخت و اظهار داشت: یک روز قبل از شهادت سردار شوشتری، ما با ایشان جلسه داشتیم و در آن نشست، آقای شوشتری گزارشی از اقدامات انجام‌شده در منطقه سیستان و بلوچستان را ارائه و چشم‌انداز پیش رو را هم ترسیم کردند. بر مبنای کلّیت گزارش این برادر شهیدمان، مشاهده شد که اقدامات وحدت‌آفرین تا چه حد در تأمین امنیت و رشد منطقه مؤثر بوده و البته دیگر برای همه ما مسجل بود که آقای شوشتری به‌طور کامل مشرف بر تحولات و اخبار مناطق مرزی جنوب شرق کشور است.

وی افزود: بر این اساس، ما هرگز انتظار نداشتیم که ایشان به شهادت برسد و لذا وقتی صبح آن روز، برادری با من تماس گرفت و خبر شهادت حاج نورعلی را به من داد، من با گوشی تلفن در دستانم، ایستاده بودم اما زانوهایم لرزید و در اثر شنیدن این خبر ناگوار و مهیب، ناخودآگاه نشستم.

حاج نورعلی یگانه دوران بود

معاون قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا (ص) در پاسخ به سؤالی درخصوص تأثیر شهید شوشتری و سایر فرماندهان خراسانی دفاع مقدس در کسب پیروزی‌ها و تحقق فتوحات خاطرنشان کرد: من و شهید شوشتری از نخستین روزهای دفاع مقدس که حاج نورعلی با آقای بابارستمی و سایر برادران خراسانی، خود را به اهواز رساندند و نخستین سنگرهای رزمی را در دفاع مقدس ایجاد کردند، مرتبط و مأنوس بودیم. من خودم یکی از کسانی بودم که شهید شوشتری را برای تصدی مسئولیت جانشینی در نیروی زمینی سپاه پاسداران معرفی کردم و به‎خاطر سبقه ارتباطمان، از نزدیک نسبت به مرام و مسلک شخصیتی او اشراف داشتم. به همین جهت تصدیق می‌کنم که وقتی حاج قاسم در سخنرانی مشهور خود به شهید شوشتری لقب یگانه دوران داد، حقیقتاً درست بود و حاج نورعلی یگانه دوران بود.

وی ادامه داد: آقای شوشتری اگرچه یکی از شخصیت‌هایی بود که خصایص مدیریتی را به‌گونه تام و کامل در وجود خود داشت اما ظرفیت یگان‌های رزم خراسان محدود به حاج نورعلی و محمود کاوه نبود و فهرست فرماندهان ممتاز اهل خطه امام رضا (ع)، بسیار طولانی است.

سردار اسدی گفت: «ابتکاری» و «متنوع» بودن شیوه فرماندهی در میان سرداران خراسانی، یکی از ویژگی‌هایی است که تقریباً در کل کشور منحصر در همین خطه است؛ به‌طوری‌که از یکسو حاج محمود کاوه و شهید علیمردانی با فرماندهی چریکی خود، سلسله به‌هم‌پیوسته‌ای از فتوحات را به ارمغان می‌آوردند و از سوی دیگر، امثال شهید برونسی یا حاج ولی چراغچی، ارائه‌دهنده خلاقانه‌ترین طرح‌ها در جنگ کلاسیک بودند.

معاون قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا (ص) در انتها خاطرنشان کرد: این شهدا کسانی بودند که حتی برای درک جایگاه و سطح تعالی شخصیتی آنان، به قلوب منزه و تزکیه شده نیاز است و از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را از برزخ جاماندگان از شهادت به سمت جنت ملاقات با همرزمان و دوستان شهیدمان هدایت بفرماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار