باقری:

رایزنی‌های مفیدی با ریابکوف درباره مذاکرات آینده و لغو تحریم‌های غیرقانونی داشتم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت که در دیدار امروزش با ریابکوف در مسکو درباره مذاکرات آینده با گروه ۱+۴ و موضوع لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه رایزنی‌های مفیدی داشته است.
کد خبر: ۴۸۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱ - 29October 2021

رایزنی‌های مفیدی با ریابکوف درباره مذاکرات آینده و لغو تحریم‌های غیرقانونی داشتمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (جمعه) و در دومین مقصد سفرش بعد از بروکسل و رایزنی با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در مسکو حضور داشت، بعد از دیدار و گفت‌وگو با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در مذاکرات وین که حدود سه ساعت به طول انجامید، در گفت‌وگویی درباره رایزنی امروزش اظهار داشت: امروز جلسه بسیار خوبی داشتیم و با آقای ریابکوف درباره موضوع مذاکرات آینده و لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه صحبت‌های مفیدی را داشتیم.

وی افزود: اشتراک نگاه ما در بسیاری از موضوعات سرمایه ارزشمندی است، برای این‌که مذاکرات آینده، مذاکرات توام با موفقیت باشد.

گفتنی است باقری همچنین در ضیافت ناهار ریابکوف نیز حضور یافت.

براساس توافق باقری و مورا قرار است پیش از پایان ماه نوامبر مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) آغاز شود و تاریخ دقیق آن هفته آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (جمعه) با میخائیل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزارت خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف درباره مناسبات دو جانبه، رفع مسائل و مشکلات موجود، گشایش دریچه‌های جدید در روابط دوجانبه و ارتقای همکاری در عرصه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

باقری که پیش از مسکو در بروکسل با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار و رایزنی کرد، در بدو ورود به مسکو گفت: دیدگاه‌های خودمان را درباره اقتضائات و الزامات دور جدید گفت‌وگو ‌ها برای لغو تحریم‌ها با دوستان روس به اشتراک می‌گذاریم تا با نگاه مشترک وارد گفت‌وگو ‌ها شویم.

باقری خاطرنشان کرد: یک نگاه بود و هست که ما به صورت دوجانبه با کشور‌های عضو گروه ۱+۴ در همین چارچوب صحبت کنیم و بر همین اساس در گام اول طبق توافقی که با آقای ریابکوف (معاون وزیر خارجه روسیه) انجام شد و دعوتی که ایشان به عمل آوردند، قرار شد به مسکو بیایم.

معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: همین طور با توجه به روابط گسترده و متنوع دوجانبه‌ای که با روسیه داریم، بخش قابل توجهی از سفر من به صحبت و گفت‌وگو با آقای بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه درباره مناسبات دوجانبه ایران و روسیه اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار