عضو شورای اسلامی شهر کرج:

ایثار یعنی منافع جمع را بر منافع خود ترجیح دادن/ دفاع مقدس فقط محدود به جنگ تحمیلی نبود

«ایزدیار» گفت: در یک کلام ایثار یعنی منافع جمع را بر منافع خود ترجیح دادن و کسی که منافع جمع را بر منافع خود ترجیح دهد، ایثارگر است.
کد خبر: ۴۸۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲ - 30October 2021

ایثار یعنی منافع جمع را به منافع خود ترجیح دادن/ دفاع مقدس فقط محدود به جنگ تحمیلی نبود«عمار ایزدیار» عضو شورای اسلامی شهر کرج در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج در خصوص نقش مراکز فرهنگی و موزه‌ها در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به محدودیت دسترسی به مناطق عملیاتی و عدم درک نسل‌های بعدی از نقش شهدا و ایثارگران، احداث موزه‌های دفاع مقدس بستر مناسبی را فراهم می‌کند تا نسل جوان در فضای دفاع مقدس قرار گیرند و تا حدودی به رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس پی ببرند.

وی مطرح کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مکانی برای ارائه دقیق زوایای گوناگون جنگ، نقش قدرت‌های خارجی، علل شروع و پایان جنگ و حماسه‌آفرینی‌های مردم در طول هشت سال دفاع مقدس است که امروز وجود این‌گونه اماکن امری ضروری محسوب می‌شود. این مراکز که در اقصی نقاط کشور احداث شده یا در حال احداث هستند، نقش بسزایی در ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ و نشر ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس ایفا می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: در یک کلام ایثار یعنی منافع جمع را بر منافع خود ترجیح دادن و کسی که منافع جمع را بر منافع خود ترجیح دهد، ایثارگر است. شهدای ما نیز دقیقاً همین کار را انجام داده و منافع کشور را بر منافع خود و بزرگ‌ترین سرمایه‌شان که جانشان بود ترجیح دادند. اگر ما امروز در کمال آرامش در سرزمین پهناور ایران زندگی و از نعمت‌های خداوند استفاده می‌کنیم، از دستاوردهای رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگانی است که انقلاب اسلامی را بیمه کردند.

ایزدیار در خصوص تفاوت جنگ و دفاع گفت: معمولاً کسی که حمله را شروع می‌کند، آغازکننده جنگ است و جبهه مقابل برای صیانت و پاسداری از کشور و سرزمین خود به دفاع می‌پردازد. این دفاع زمانی دفاع مقدس است که بر اساس آموزه‌های دینی و برگرفته از فرهنگ عاشورایی و سیره ائمه اطهار (ع) باشد. دفاع مقدس فقط محدود به انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی نبود و حضرت سیدالشهدا (ع)، عیسی مسیح و یوسف پیامبر نیز هر یک به‌نوعی این دفاع را از خود نشان دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها