نشست خبری بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران برگزار شد

نشست خبری و رونمایی از پوستر بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران در مجموعه تئاتر محراب برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴ - 30October 2021

نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران برگزار شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دقاع‌پرس، نشست خبری و رونمایی از پوستر بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران با حضور میثم مرادی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، حمیدرضا صفار رئیس انجمن نمایش استان تهران، کارشناسان حوزه نمایش و جمعی از کارگردانان آثار نمایشی راه یافته به جشنواره، شنبه 8 آبان در مجموعه تئاتر محراب برگزار شد.

 در ابتدای این نشست، میثم مرادی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن خوشامدگویی و ابراز خوشحالی برای برگزاری این دوره از جشنواره اظهار داشت: از تمامی هنرمندان استان تهران، انجمن‌های هنرهای نمایش و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها تشکر می‌کنم چرا که به دلیل کرونا شاهد تعطیلی‌های زیادی بودیم ولی با اینحال ۷۱ گروه نمایشی برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند و این جز با تلاش  و همکاری هنرمندان عزیز صورت نمی‌گرفت.

وی ادامه داد: بعد از یک هفته که به صورت شبانه روزی بازبینی آثار انجام شد، داوران ۱۶ نمایش برای بخش رقابت و دو نمایش هم با توجه به اولویت‌های فراخوان به منظور بخش مهمان به ستاد جشنواره معرفی نمودند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: جدول اجرای نمایش ها تدوین شد و ۱۶ نمایش در بخش رقابتی و دو نمایش مهمان مورد تایید قرار گرفت؛ که 2 نمایش مهمان با موضوع شخصیت سردار قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم  و 16 اثر دیگر علاوه بر موضوعات ذکر شده با تنوع محتوا و موضوع اجرا می‌شوند.

مرادی افزود: سه نمایش در بخش رقابتی به صورت مشروط با کمی اصلاحات به روی صحنه خواهند رفت و تا فردا لیست کامل بخش صحنه‌ای به همراه اسامی داوارن آماده و و رسانه ای خواهد شد.

وی با اشاره به آثار دریافتی دبیرخانه جشنواره ادامه داد: در بخش نمایشنامه‌نویسی نیز 43 اثر به  دبیرخانه جشنواره ارسال شد و داوری این آثار با سعید اسدی، دریا بیگی و لیلی عاج خواهد بود.

مرادی در ادامه از کارگردانان حاضر خواست تا تعامل و ارتباط نزدیک تری با نویسندگان بخش نمایشنامه نویسی داشته باشند و از متون برگزیده آنان جهت ساخت آثار نمایشی بهره مند شوند.

معاون هنری سینمایی همچنین یادآور شد: روزی ۳ اجرا برای هر یک از سالن‌ها در نظر گرفته‌شده‌است که در طول ۶ روز برگزاری جشنواره از ۱۰ الی ۱۵ آبان‌ماه در ۳ سانس روی صحنه می‌روند و در تاریخ 16 آبان ماه اختتامیه این رویداد برگزار می‌شود که برای روز اختتامیه امکان تغییر سالن برای برگزاری هرچه بهتر مراسم وجود دارد.

مرادی حضور مهمان در اجرای داوری جشنواره را به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی بدون ایراد دانست و بیان کرد: کرونا هنوز به پایان نرسیده و وضعیت تهران شکننده است؛ این امر رعایت موارد بهداشتی را در زمان اجرا، حضور مهمانان و تماشاگران به ویژه در مراسم اختتامیه بیش از پیش ضروری می نماید.

وی در پاسخ به سوال یکی از کارگردانان اثر نمایشی درباره امکان معرفی سه اثر به جشنواره بین‌الملی تئاتر فجر اعلام کرد: طبق شیوه‌نامه مرکز هنرهای نمایشی ما می‌توانیم با توجه به تعداد آثار حاضر در جشنواره 3 اثر را به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کنیم ولی این مورد نیازمند مذاکره با دبیرخانه و دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است و ما نهایت تلاش خود را برای حضور 3 اثر در جشنواره بین‌المللی فجر می نمائیم.

مرادی درباره برخورد یکسان با دو اثر راه یافته در بخش مهمان جشنواره تئاتر استانی افزود: برای ما فرقی ندارد که چه کاری در چه بخشی انتخاب می‌شود آنچه مهم است قدرت و قوت نمایش‌هاست که دلیلی برای سربلندی گروه‌ها، داوران و بازبینان شود. ما  با وجود شرایط سخت 16 اثر برای داوری برگزیدیم و 2 اثر در بخش مهمان اضافه شد در حالی که هیچ دوره‌های قبل جشنواره حضور 18 اثر را نداشتیم و امیدواریم در دوره‌های بعدی آثار مهمان را در بخش رقابتی ببینیم.

مرادی در خاتمه با اشاره به فراخوان طراحی پوستر برای این دوره از جشنواره بیان کرد: طی فراخوانی برای طراحی پوستر، حدود 70 اثر به دست ما رسید که سه اثر در اختتامیه مورد تقدیر قرار می‌گیرند و طرح  آرمین صالحی برای رونمایی استفاده شده‌است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها